Απάντηση των βουλευτών Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ στις αιτιάσεις του Δημάρχου Μυκόνου κ. Κουκά


Το τελευταίο διάστημα και με αφορμή την απόλυτα καταδικαστέα πράξη βιαιοπραγίας κατά του προέδρου του δημοτικού συμβουλίου Μιλτιάδη Ατζαμόγλου, παρακολουθούμε μέσω του κυκλαδίτικου τοπικού τύπου στο νησί μία σφοδρή αντιπαράθεση μεταξύ του δημάρχου και της δημοτικής παράταξης ΚΕΠΟΜ.
Στην αντιπαράθεση αυτή ο δήμαρχος εξαπολύει μία πρωτοφανή επίθεση κατά της κυβέρνησης, ορμώμενος κυρίως από την ελλιπή στελέχωση του αστυνομικού τμήματος του νησιού. Έφθασε ακόμα και στο σημείο να καταθέσει αγωγή εναντίον του πρώην αναπληρωτή υπουργού προστασίας του πολίτη κ. Τόσκα και εναντίον γενικά της κυβέρνησης.
Εκτός από τις παραπάνω ενέργειες, εγκαλεί την κυβέρνηση με λαϊκίστικα επιχειρήματα ότι είναι παντελώς απούσα, ότι η αστυνομική φρουρά ενός υπουργού είναι ισάριθμη με την αστυνομική δύναμη στο νησί !!!!!!!, ενώ δεν του ξεφεύγει ότι οι φοροελεγκτικοί μηχανισμοί ενεργούν ως επιδρομείς (άρα υπάρχει το κράτος;;;;), την ίδια στιγμή που - όπως ισχυρίζεται - αδιαφορεί για την ασφάλεια των πολιτών.
Καταρχήν πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι το νησί της Μυκόνου, ένα νησί κόσμημα για τον ελληνικό τουρισμό, αποτελεί μαζί και με κάποια άλλα νησιά και περιοχές της χώρας, μια ιδιαίτερη περίπτωση υπερανεπτυγμένης τουριστικής περιοχής, που πράγματι χρήζει όχι απλώς μιας μεγαλύτερης αριθμητικά αστυνομικής δύναμης για την διασφάλιση της δημόσιας ασφάλειας, αλλά μιας ολοκληρωμένης πολιτικής παρεμβάσεων σε όλους τους τομείς της οικονομικής και κοινωνικής ζωής. Μιας ολοκληρωμένης πολιτικής παρεμβάσεων, τόσο από το κράτος και την κεντρική διοίκηση, όσο και από  την τοπική αυτοδιοίκηση και ιδιαίτερα τον δήμο, έτσι ώστε να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία της καθημερινότητας σε όλα τα επίπεδα. Προϋποθέτει επίσης την αποδοχή από την τοπική κοινωνία και τις επιχειρήσεις της αρχής της συνεργασίας, της τήρησης των κανόνων και της νομιμότητας, αλλά και της συμμετοχής της στην εξυπηρέτηση του γενικού οφέλους, που σημαίνει και τη διαθεσιμότητα στην παραχώρηση στέγασης προς τους δημοσίους υπαλλήλους, που τα τελευταία χρόνια εξελίσσεται σε δισεπίλυτο πρόβλημα.
Επειδή όμως τα προβλήματα αυτά της Μυκόνου δεν δημιουργήθηκαν τα τρία τελευταία χρόνια, αλλά έχουν ξεκινήσει από τότε που βαθμιαία το νησί έγινε παγκόσμιος τουριστικός προορισμός κοσμοπολίτικου χαρακτήρα, ας μας πει ο κύριος δήμαρχος τι μέτρα είχαν πάρει επί τόσα χρόνια οι προηγούμενες κυβερνήσεις, γιατί προφανώς οι αιτιάσεις του οφείλουν να συγκρίνουν το παρόν με το παρελθόν.
Ας δούμε λοιπόν χαρακτηριστικά πώς ήταν η κατάσταση στο τέλος του 2014 και πώς είναι σήμερα:
Στον τομέα της Δημόσιας Υγείας, το τέλος του 2014 υπήρχε ένα Κέντρο Υγείας υπό κατάρρευση, όπου ο ιδιωτικός τομέας επιδίωκε να υποκαταστήσει πλήρως τις άμεσες ανάγκες του πληθυσμού αλλά και των εκατομμυρίων τουριστών που επισκέπτονταν το νησί. Σήμερα οι οργανικές θέσεις τόσο σε ιατρικό, όσο και σε νοσηλευτικό και βοηθητικό προσωπικό έχουν σχεδόν καλυφθεί, για πρώτη φορά προσλήφθηκε γιατρός ακτινοδιαγνώστης που λειτουργεί το ακτινολογικό μηχάνημα, το οποίο όπως αποκαλύφθηκε -για μεγάλο διάστημα- ήταν εκτός λειτουργίας λόγω εξυπηρέτησης ιδιωτικών συμφερόντων, όπως απέδειξε σχετική έρευνα. Επίσης,  από το 2014 μέχρι σήμερα και σε καιρό κρίσης και μνημονίων,  καλύφθηκαν  μόνιμες θέσεις όπως: 1 θέση βοηθού μικροβιολόγου, 2 θέσεις τεχνολόγων-χειριστών ακτινολογικού, 1 θέση νοσηλευτικού προσωπικού, 1 θέση διοικητικού προσωπικού, 1 επικουρική θέση ορθοπεδικού που δεν υπήρχε από το 2009, 1 θέση γενικού χειρουργού, 1 θέση καρδιολόγου (δεν υπήρχε από το 2007), 1 θέση γενικού γιατρού, 1 θέση οδοντιάτρου. Δημιουργήθηκε νέα θέση Αγροτικού Γιατρού στην Άνω Μερά και λειτουργεί το αγροτικό  ιατρείο εκεί σχεδόν καθημερινά.
Στον τομέα της Παιδείας, έγινε αυτό που έπρεπε να ήταν αυτονόητο. Τα τρία τελευταία χρόνια, με το άνοιγμα των σχολείων τα βιβλία είναι στη θέση τους, υπάρχει   πλήρης κάλυψη των θέσεων των εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και ελάχιστα κενά στη δευτεροβάθμια, τα οποία καλύπτονται το αμέσως επόμενο διάστημα.
Στα θέματα του τοπικού χωρικού σχεδιασμού και των περιβαλλοντικών υποδομών (ιδιαίτερα στη διαχείριση των απορριμμάτων), ενώ το θεσμικό νομοθετικό πλαίσιο έχει ψηφιστεί εντός του 2016 και του 2017, είναι στην ευθύνη του δήμου η υλοποίηση τους. Τι έχει κάνει ο Δήμος της Μυκόνου σε αυτή την κατεύθυνση; Γιατί δεν εναρμονίζει τη πολιτική της διαχείρισης των απορριμμάτων με το νομοθετικό πλαίσιο; Στο μεταξύ, σε έλεγχο των Επιθεωρητών Περιβάλλοντος μέσα στο 2017, διαπιστώθηκε στην Μύκονο όργιο αυθαιρέτων (μόνο μέσα στο 2016 πάνω από 200 αυθαίρετα) και φυσικά η Πολιτεία μέσα από τα νόμιμα πλαίσια θα προχωρήσει στα δέοντα. Ήδη με την υποστήριξη της Πολεοδομίας της Σύρου καλύπτονται σε ένα βαθμό τα προβλήματα με τα κενά της Πολεοδομίας της Μυκόνου, ενώ επίκειται ο νέος νόμος για τους αιγιαλούς και τις παραλίες, με στόχο την οριοθέτηση τους, αλλά και τη θέσπιση κανόνων διαφάνειας και αποτροπής καταπατήσεων στη χρήση τους.
Στα θέματα της ενέργειας, με τη διασύνδεση της Μυκόνου με το ηπειρωτικό δίκτυο, που εγκαινιάστηκε τον Ιούλιο του 2018, έγινε ένα σημαντικό βήμα για την απρόσκοπτη και ασφαλή λειτουργία του συστήματος προς όφελος των κατοίκων και των επιχειρήσεων.
Στο σημείο αυτό, θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι με ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους είτε μέσω του ειδικού προγράμματος για το Ν. Αιγαίο, είτε μέσα από το πρόγραμμα Φιλόδημος του Υπουργείου Εσωτερικών, είτε μέσα από το ΠΕΠ της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου, η Μύκονος χρηματοδοτείται για τα παρακάτω έργα:
1)     Προμήθεια εξοπλισμού για την αναβάθμιση και επέκταση των μονάδων διύλισης της ΔΕΥΑ Μυκόνου προϋπολογισμού 320.000 €
2)     Αναβάθμιση συστήματος προσκρουστήρων Λιμένα Μυκόνου με φορέα υλοποίησης το Λιμενικό Ταμείο Μυκόνου προϋπολογισμού 3.508.828 €
3)     Προμήθεια και εγκατάσταση συστήματος τηλεπαρακολούθησης, ποιότητας, ποσότητας και ανίχνευσης διαρροών του δικτύου ύδρευσης του δήμου Μυκόνου προυπολογισμού       680.000 €
4)     Προμήθεια πολυμηχανήματος τεμαχισμού των ογκωδών αντικειμένων, του Δήμου Μυκόνου προϋπολογισμού 180.000 € τα 55.000 από ίδιους πόρους
Επίσης, έχει υποβληθεί αίτημα για αναβάθμιση του Βιολογικού Καθαρισμού. Το κόστος είναι ύψους 5 εκατ. ευρώ. Το αίτημα είναι υπό επεξεργασία. Αρχές Οκτώβρη θα γίνει η αξιολόγηση των προτάσεων. Εφόσον ο φάκελος της πρότασης δεν παρουσιάζει πρόβλημα, είναι πιθανόν να εγκριθεί το σύνολο του ποσού.

Τέλος, σε ό,τι αφορά το επίμαχο θέμα της αστυνομικής δύναμης. Πράγματι η αριθμητική της δύναμη παραμένει πολύ μικρή σε σχέση με τις ανάγκες αντιμετώπισης των σύνθετων προβλημάτων, όταν μάλιστα ένας σημαντικός αριθμός αστυνομικών είναι υποχρεωμένος να καλύπτει τις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες του αεροδρομίου. Για του λόγου το αληθές, οι διαφορές στον αριθμό των υπηρετούντων αστυνομικών μόνιμων και δόκιμων που ενισχύουν κατά την καλοκαιρινή περίοδο είναι ελάχιστα αυξημένη μεταξύ 2014 και 2018. Συγκεκριμένα το 2014 υπηρετούσαν 37 μόνιμοι και 33 δόκιμοι (σύνολο 70), το 2018 υπηρετούν 47 μόνιμοι και 34 δόκιμοι (σύνολο 81), ενώ το Α.Τ. ενισχύεται ακόμη με 4 της Δ/νσης Τροχαίας Αττικής και 7 από τη Δ/νση Ασφαλείας. Και βεβαίως η ενίσχυση του Α.Τ. εξαρτάται απόλυτα από την εύρεση κατοικίας, που αποτελεί δυσεπίλυτο πρόβλημα για το νησί.
Είναι σαφές ότι δεν επαρκούν έστω οι 20 αστυνομικοί επιπλέον, όμως ας λάβουμε υπόψη ότι μέχρι σήμερα οι συνολικές προσλήψεις και στα σώματα ασφαλείας λόγω των μνημονιακών υποχρεώσεων γίνονταν με το σταγονόμετρο, κάτι που σαφώς θα βελτιωθεί αφού πλέον οι προσλήψεις θα γίνονται με τον κανόνα 1 /1 , δηλαδή για μία αποχώρηση, μία πρόσληψη.
Αγαπητέ κύριε Δήμαρχε, συνοπτικά προσπαθήσαμε να σας αναφέρουμε τις βασικές δράσεις της απούσας κατ΄ εσάς κυβέρνησης, που σε καιρό μνημονίων και με δημοσιονομικούς καταναγκασμούς προσπάθησαν να διαχειριστούν τα τεράστια προβλήματα που μας άφησαν παρακαταθήκη οι προηγούμενες κυβερνήσεις.
Προφανώς και συμφωνούμε ότι η δημόσια ασφάλεια απαιτεί πολλαπλάσιο αριθμό αστυνομικής δύναμης στο νησί, απαιτεί όμως και την επανασύσταση της δημοτικής αστυνομίας την οποία κατάργησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, απαιτεί όμως και πολλαπλάσιο αριθμό δημοσίων υπαλλήλων σε κρίσιμους τομείς όπως η πολεοδομία, η υγεία, η πρόνοια, η παιδεία, οι δημοτικές υπηρεσίες όπως η καθαριότητα κλπ. Ξεκαθαρίστε όμως τι θέλετε, λιγότερο κράτος και επομένως στρατιές ιδιωτικών αστυνομικών και εργολάβων διαχείρισης των απορριμμάτων ή δημόσιες υπηρεσίες που να διασφαλίζουν την ασφάλεια και την ομαλή λειτουργία της οικονομικής και κοινωνικής ζωής του νησιού;;; Θέλετε κανόνες λειτουργίας και πλαίσιο ομαλής λειτουργίας της οικονομίας και της αγοράς του νησιού ή ασυδοσία και ανεξέλεγκτα ιδιωτικά συμφέροντα;;; Και αν ναι, τότε γιατί διαμαρτύρεστε για επιδρομή των φοροελεγκτικών μηχανισμών;;;;
Εμείς, πάντως, τώρα που μετά τα μνημόνια αρχίζει μια νέα πορεία για τη χώρα, επειδή επιδιώκουμε βιώσιμη και όχι ανεξέλεγκτη ανάπτυξη, επειδή επιδιώκουμε δίκαιη ανάπτυξη υπέρ των πολλών, θα συνεχίσουμε να συμβάλλουμε στην επίλυση των προβλημάτων με ενίσχυση των κανόνων και της διαφάνειας σε όλα τα επίπεδα, με ενίσχυση του κοινωνικού κράτους, της υγιούς επιχειρηματικότητας αλλά και της ασφάλειας των πολιτών. Και σε αυτό το πλαίσιο θα εξακολουθήσουμε να συνεργαζόμαστε με τους εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης για το κοινό καλό των νησιών μας και της χώρας.
 17 Σεπτεμβρίου 2018                       
                                                Οι βουλευτές Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ
                                                Νίκος Συρμαλένιος, Αντώνης Συρίγος, Νίκος Μανιός

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.