Επιστολή του κ. Ιωάννη Αλικάρη προς το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους


Επιστολή προς το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους απέστειλε ο κ. Γιάννης Αλικάρης, με ερωτήματα που αφορούν τις Εκλογές για το Π.Ι.Ι.Ε.Τ. και τη μη συμμετοχή του ως υποψήφιο για την Διοικούσα Επιτροπή. 
Ολόκληρη η επιστολή έχει ως εξής: 




ΠΡΟΣ ΤΟ ΝΟΜΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
ΑΙΤΗΣΗ ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗΣ



ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Συνήγορο του Πολίτη
Υπουργείο Παιδείας
Πανελλήνιο Ιερό Ίδρυμα Ευαγγελιστρίας Τήνου
Ειρηνοδικείο Τήνου
Πρωτοδικείο Σύρου




Ιωάννη Αλικάρη του Γεωργίου, συνταξιούχου, κατοίκου Χώρας Τήνου, οδός Αγίας Βαρβάρας αρ. 16, ΑΦΜ 024788956 (email: i.alikaris@hotmail.gr) 

ΘΕΜΑ: Ιδιότητα Χριστιανού Ορθοδόξου και ζητήματα διαδικασίας εκλογών της Διοικούσας Επιτροπής του Πανελληνίου Ιερού Ιδρύματος Ευαγγελιστρίας Τήνου







Είμαι σήμερα συνταξιούχος, έχοντας υπηρετήσει ως υπάλληλος στο ΝΠΔΔ με την επωνυμία “Πανελλήνιο Ιερό Ίδρυμα Ευαγγελιστρίας Τήνου” (εν συντομία ΠΙΙΕΤ) επί 33 χρόνια, τα 17 από αυτά ως έφορος, δηλαδή ως προϊστάμενος των Διοικητικών Υπηρεσιών του Ιδρύματος (σχετ. 1).


Το ΠΙΙΕΤ είναι ΝΠΔΔ εποπτευόμενο από το κράτος (άρθρο 1 ν. 349/1976) και εξαιρείται ρητά από τις διατάξεις για τα εκκλησιαστικά ιδρύματα (παρ. 1 άρθρου 66 ν.590/1977). 


Η νομοθεσία του Ιδρύματος που ισχύει σήμερα είναι διάσπαρτη σε διάφορα νομοθετήματα και κανονιστικές πράξεις. Βασικό νόμο του Ιδρύματος αποτελούν οι διατάξεις του ν. 349/1976. Στο νόμο αυτό ρυθμίζεται μεταξύ άλλων η διαδικασία εκλογής των μελών της Διοικούσας Επιτροπής του Ιδρύματος.


Στις τελευταίες δύο εκλογικές διαδικασίες για την εκλογή Διοικούσας Επιτροπής, ήτοι στις εκλογές του Δεκεμβρίου του 2017 και του Ιουλίου 2018 (σχετ. 2 και 3), έχοντας ήδη συνταξιοδοτηθεί, αλλά θεωρώντας ότι μπορώ να συνεχίσω να προσφέρω τις υπηρεσίες μου στο Ίδρυμα από τη θέση του μέλους της Διοικούσας Επιτροπής, αποφάσισα να υποβάλω την υποψηφιότητά μου. Ωστόσο και τις δύο φορές η Εφορευτική Επιτροπή με απέκλεισε (παράνομα κατά την άποψή μου) από τον Πίνακα Υποψηφίων και από τις εκλογές, καθώς θεώρησαν και τις δύο φορές ότι δεν προέκυπτε από τα έγγραφα που προσκόμισα η ιδιότητα του Ορθοδόξου Χριστιανού στο πρόσωπό μου κατά το χρόνο υποβολής της υποψηφιότητάς μου. Ο αποκλεισμός μου αυτός αποτέλεσε έκπληξη για μένα, με στεναχώρησε ιδιαίτερα, με πλήγωσε βαθύτατα, τόσο γιατί θεωρώ ότι ήταν παράνομος, αφού και τις δύο φορές προσκόμισα έγγραφα που αποδείκνυαν την ιδιότητά μου ως Χριστιανού Ορθοδόξου αλλά και επειδή δεν μπορούσα να πιστέψω ότι θα αμφισβητηθεί η ιδιότητά μου ως Χριστιανού Ορθοδόξου. Κι αυτό μετά από 33 χρόνια υπηρεσίας στο Ίδρυμα και μετά από χρόνια προσφοράς με την ιδιότητα του Επιτρόπου στον Ενοριακό Ναό Αγίου Νικολάου Αγίου Ελευθερίου Χώρας Τήνου, ενώ ο υιός μου είναι μοναχός στο Άγιο Όρος και η αδερφή μου είναι σύζυγος Ιερέα εδώ και 50 χρόνια.


Προκειμένου να μη δημιουργήσω πρόβλημα στη λειτουργία του Ιδρύματος, αποφάσισα να μην προσβάλω τις αποφάσεις αυτές των Εφορευτικών Επιτροπών στα Διοικητικά Δικαστήρια, παρότι τις θεωρούσα παράνομες.


Ωστόσο θεωρώ καθήκον μου να ζητήσω να διευκρινιστεί το θέμα αυτό, προκειμένου να μην υπάρξουν παρόμοιες (παράνομες) αποφάσεις αποκλεισμού υποψηφίων στο μέλλον.


Για τους λόγους αυτούς ζητώ να γνωμοδοτήσετε στα κάτωθι ερωτήματά μου:



Το νομικό καθεστώς


Μεταξύ των διατάξεων του ν. 349/1976 που καθορίζουν τη διαδικασία των εκλογών της Διοικούσας Επιτροπής του ΠΙΙΕΤ περιλαμβάνεται και το άρθρο 3 του ν. 349/1976, στο οποίο προβλέπεται ότι:
α. Οι υποψήφιοι δέον να είναι Ελληνες πολίται, Χριστιανοί Ορθόδοξοι, Τήνιοι και κάτοικοι της νήσου Τήνου.
β. Αι υποψηφιότητες αυτών υποβάλλονται ατελώς εις τον Ειρηνοδίκην Τήνου, δια τον έλεγχον του συννόμου αυτών.
Στο άρθρο 4 του ν. 349/1976 προβλέπεται ότι:
“ γ."Συνίσταται διά του παρόντος Εφορευτική Επιτροπή υπό του Προέδρου Πρωτοδικών Σύρου ή του υπ` αυτού οριζομένου Πρωτοδίκου, ως Προέδρου, του Οικονομικού Εφόρου Τήνου και του Λιμενάρχου Τήνου, ως μελών". Η Επιτροπή αύτη μετα τον έλεγχον των υποψηφιοτήτων ανακοινοί τον πίνακα των υποψηφίων τέσσαρας ημέρας προ της διεξαγωγής της ψηφοφορίας.”





Πρώτο ερώτημα: αρμοδιότητα επανελέγχου υποψηφιοτήτων από την Εφορευτική Επιτροπή
Tο πρώτο μου ερώτημα είναι να γνωμοδοτήσετε κατά πόσον η Εφορευτική Επιτροπή έχει αρμοδιότητα επανελέγχου των υποψηφιοτήτων.
Με μία ανάγνωση του άρθρου 3 (αλλά και των παραγράφων 3 και 5 του στοιχείου Β της εκάστοτε προκήρυξης των εκλογών) είναι εμφανές ότι ο έλεγχος των υποψηφιοτήτων γίνεται από τον Ειρηνοδίκη, αφού αυτό αναφέρεται ρητά.
Σημειωτέον ότι και στις δύο περιπτώσεις που με αφορούν και οι δύο Ειρηνοδίκες Τήνου, έλεγξαν την υποψηφιότητά μου και την έκριναν και τις δύο φορές σύννομη.
Στο επόμενο άρθρο, στο άρθρο 4, προβλέπεται ότι Μετά τον έλεγχο, η Εφορευτική Επιτροπή προβαίνει στην ανακοίνωση του πίνακα υποψηφίων.
Κατά την άποψή μου η Εφορευτική Επιτροπή δεν έχει δικαίωμα να κάνει και αυτή έλεγχο, μετά τον έλεγχο που κάνει σύμφωνα με το άρθρο 3 ο Ειρηνοδίκης.
Έτσι όπως είναι διατυπωμένες οι διατάξεις και δεδομένου ότι σε καμία εκλογική διαδικασία δεν γίνεται διπλός έλεγχος των υποψηφιοτήτων από δύο ξεχωριστά όργανα, η εφορευτική επιτροπή έχει την αρμοδιότητα της ανακοίνωσης του πίνακα των υποψηφίων. Η φράση μετά τον έλεγχο, αναφέρεται, κατά την άποψή μου, στον έλεγχο του Ειρηνοδίκη. Δηλαδή αφού ελεγχθούν οι υποψηφιότητες από τον Ειρηνοδίκη, η Εφορευτική Επιτροπή ανακοινώνει τον πίνακα υποψηφίων. Δεν υπάρχει κάποιος λόγος να επανελεγχθούν οι υποψηφιότητες από την εφορευτική επιτροπή, αφού ήδη έχουν ελεγχθεί και μάλιστα από ένα ανεξάρτητο όργανο της Δικαστικής Εξουσίας.
Το πρώτο λοιπόν ερώτημα είναι κατά πόσον έχει δικαίωμα η Εφορευτική Επιτροπή να προβεί σε δεύτερο έλεγχο των υποψηφιοτήτων, μετά τον έλεγχο των υποψηφιοτήτων από τον Ειρηνοδίκη, σύμφωνα με το άρθρο 3 εδ. Β του ν. 349/1976.
Δεύτερο ερώτημα: Τρόπος διαπίστωσης/απόδειξης της ιδιότητας του Χριστιανού Ορθοδόξου
Η σχετική διάταξη του άρθρου 3 αναφέρει:


α. Οι υποψήφιοι δέον να είναι Ελληνες πολίται, Χριστιανοί Ορθόδοξοι, Τήνιοι και κάτοικοι της νήσου Τήνου. 



Στη διάταξη αυτή δεν θεσπίζεται υποχρέωση απόδειξης των ιδιοτήτων αυτών, ενώ η επιλογή της λέξης “δέον”, δημιουργεί αμφιβολίες για την υποχρεωτικότητα, αλλά αυτό είναι ένα άλλο ζήτημα. Δηλαδή έτσι όπως είναι διατυπωμένη η διάταξη, προκειμένου να αποκλειστεί κάποιος από τις εκλογές, θα πρέπει κατά την άποψή μου, να μην είναι Έλληνας πολίτης, ή να μην είναι Χριστιανός Ορθόδοξος, ή να μην είναι Τήνιος ή να μην είναι κάτοικος Τήνου και να διαπιστωθεί κάτι τέτοιο από το ελεγκτικό όργανο.

Το δεύτερο θέμα λοιπόν είναι με ποιο τρόπο μπορεί το ελεγκτικό όργανο να διαπιστώσει την ύπαρξη ή μη των εν λόγω ιδιοτήτων στο πρόσωπο του εκάστοτε υποψηφίου. Απαιτείται να αποδείξει κάποιος τις ιδιότητες αυτές στο πρόσωπό του; Και σε περίπτωση που υποχρεούται να αποδείξει την ύπαρξη των ιδιοτήτων αυτών στο πρόσωπό του, με ποιό τρόπο αποδεικνύονται οι ιδιότητες αυτές; Για κάποιες από αυτές τις ιδιότητες (Έλληνας πολίτης, Τήνιος και κάτοικος Τήνου) τα ζητήματα έχουν λυθεί, είτε με ειδικές διατάξεις, είτε εθιμικά.Ο τρόπος διαπίστωσης της ιδιότητας του Χριστιανού Ορθοδόξου δεν προβλέπεται, ούτε στο νόμο αυτό, ούτε μπόρεσα να βρω κάποια άλλη διάταξη που να το προβλέπει.

Το έθιμο που είχε δημιουργηθεί για την διαπίστωση της ιδιότητας του Χριστιανού Ορθοδόξου από τις πρώτες εκλογές μέχρι πριν λίγα χρόνια, ήταν να προσκομίζουν οι υποψήφιοι είτε ληξιαρχική πράξη γεννήσεως, με την επισημείωση της βάπτισης και του θρησκεύματος, είτε φωτοαντίγραφο της αστυνομικής ταυτότητας, όπου αναγραφόταν το θρήσκευμα. Όπως γίνεται αντιληπτό τα έγγραφα αυτά (αντίγραφο ταυτότητας και ληξιαρχική πράξη γέννησης) δεν ήταν πρόσφατα, δεν σχετίζονταν με την ημερομηνία των εκλογών, αλλά μπορεί να απείχαν από τις εκλογές 40, 50, 60 ή και 70 χρόνια.


Τα αρχεία των υποψηφιοτήτων θα υπάρχουν στο Ειρηνοδικείο Τήνου και μπορείτε, αν το επιθυμείτε, εύκολα να εξακριβώσετε την αλήθεια του ισχυρισμού μου αυτού. Από κάποιο χρονικό σημείο και έπειτα (ίσως από την αφαίρεση της αναγραφής του θρησκεύματος από την ταυτότητα και μετά) προσκομίστηκε από κάποιους υποψηφίους βεβαίωση του Αρχιερατικού Επιτρόπου Τήνου σχετικά με την ιδιότητα του Ορθοδόξου Χριστιανού. Σταδιακά οι περισσότεροι υποψήφιοι προσκόμιζαν αντίστοιχη βεβαίωση, όχι όμως όλοι. Οι τελευταίες χρονικά εκλογές (πριν τις επίμαχες) ήταν το 2014 και το 2011. Τυχαίνει να γνωρίζω ότι στις εκλογές του 2011, ο υποψήφιος (και εκλεχθείς) επίτροπος Παράσχος Μαλλιάρης είχε καταθέσει υποψηφιότητα, χωρίς βεβαίωση του Αρχιερατικού Επιτρόπου και είχε εγκριθεί η υποψηφιότητά του και μάλιστα είχε εκλεγεί επίτροπος. Μου έχει μεταφερθεί ότι και άλλοι υποψήφιοι κατά καιρούς είχαν θέσει υποψηφιότητα προσκομίζοντας υπεύθυνη δήλωση, στην οποία δήλωναν ότι είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι, χωρίς να αποκλειστούν από τις εκλογές.


Μελετώντας το νόμο του Ιδρύματος αλλά και γενικότερα τη νομοθεσία, δεν μπόρεσα να βρω κάποια ειδική διάταξη που να προβλέπει τον τρόπο με τον οποίο διαπιστώνεται η ιδιότητα του Χριστιανού Ορθοδόξου, ούτε το αν η απόδειξη αυτή έχει ημερομηνία λήξης.


Αναλογικά μπορούμε να πούμε ότι αποδεικνύεται με την ιδιότητα του ενορίτη (ΣτΕ 409/2008, όπου με την ιδιότητα του ενορίτη κρίθηκε χριστιανός ορθόδοξος ότι έχει έννομο συμφέρον να προσβάλλει εκλογή Μητροπολίτη) ή με μία υπεύθυνη δήλωση (ΔΕΦΧαν 115/2012 και Αρχή Προστασίας Δεδομένων 94/2015). Από πνευματικής απόψεως η ιδιότητα ορθοδόξου χριστιανού, από όσο γνωρίζω αποκτάται με τη βάπτιση. Εξού και στο παρελθόν η ληξιαρχική πράξη γέννησης προσκομιζόταν κατά κόρον για την απόδειξη της ιδιότητας του Χριστιανού Ορθοδόξου. Από όσο γνωρίζω δεν υπάρχει τρόπος να απωλεσθεί η ιδιότητα του Χριστιανού Ορθοδόξου. Μπορεί δηλαδή η Εκκλησία να επιβάλει ποινή που να αποκλείει κάποιο μέλος της από την εκκλησιαστική κοινότητα (αφορισμός), όμως δεν μπορεί να αφαιρέσει την ιδιότητα του Χριστιανού Ορθοδόξου. Ουσιαστικά δηλαδή όποιος αποκτήσει την ιδιότητα του Χριστιανού Ορθοδόξου με την βάπτιση, δεν χάνει την ιδιότητα αυτή.Το ερώτημά μου λοιπόν είναι αν η ιδιότητα του Χριστιανού Ορθοδόξου αποδεικνύεται-διαπιστώνεται αποκλειστικά και μόνο από τη βεβαίωση του εκάστοτε Αρχιερατικού Επιτρόπου ή αποδεικνύεται και από άλλα έγγραφα, όπως πχ ληξιαρχική πράξη γέννησης με αναγραφή της βάπτισης, διοριστήριο επιτρόπου Ενοριακού Συμβουλίου, διαμονητήριο στο Άγιο Όρος με αναφορά θρησκεύματος κλπ. Στη δεύτερη περίπτωση θα ήθελα να αναφέρετε, έστω ενδεικτικά κάποια από αυτά τα έγγραφα, είτε να αναφέρετε τα στοιχεία, τα οποία καθιστούν ένα έγγραφο επαρκές για την απόδειξη της ιδιότητας του Χριστιανού Ορθοδόξου, όπως πχ η αναγραφή του θρησκεύματος στο έγγραφο. Κατά την άποψή μου οποιοδήποτε έγγραφο που έχει εκδοθεί είτε από εκκλησιαστική είτε από κρατική αρχή και αναφέρει το θρήσκευμα ή προϋποθέτει την ιδιότητα του Χριστιανού Ορθοδόξου, αρκεί για την απόδειξη της ιδιότητας αυτής.




Τρίτο ερώτημα: Απαιτείται το όποιο πρόσφορο έγγραφο να είναι πρόσφατο;

Δευτερευόντως θα ήθελα να γνωμοδοτήσετε κατά πόσον τα έγγραφα αυτά απαιτείται να είναι πρόσφατα, ή αν μπορούν να είναι και παλαιότερα. Μπορεί πχ το έγγραφο να είναι 2-3 ετών, 10-15 ετών ή και παλαιότερο ή πρέπει να έχει εκδοθεί λίγους μήνες πριν την κατάθεση της υποψηφιότητας;



Κατά την άποψή μου , αφού δεν προβλέπεται τρόπος που να χάνει κάποιος την ιδιότητα του Χριστιανού Ορθοδόξου, όσο και παλαιό να είναι ένα έγγραφο είναι πρόσφορο να αποδείξει την ιδιότητα αυτή. Εναλλακτικά θα μπορούσε σε περίπτωση ενός παλαιού εγγράφου να προσκομίζεται επιπροσθέτως και μία υπεύθυνη δήλωση με βεβαιωμένο το γνήσιο της υπογραφής, που να δηλώνει ο υποψήφιος ότι διατηρεί ακόμα την ιδιότητα του Χριστιανού Ορθοδόξου. Σημαντικό είναι επίσης ότι από τη νομοθεσία δεν προκύπτει ότι απαιτείται πρόσφατο έγγραφο. Και όπως προανέφερα στη μακρόχρονη ιστορία των εκλογών του Ιδρύματος, τις περισσότερες φορές προσκομίζονταν έγγραφα που ήταν 30-40-50 ή και περισσότερων ετών παλαιά. 


Το επόμενο ερώτημά μου, είναι κατά πόσον δικαιούται (ή υποχρεούται) ο Ειρηνοδίκης ή η Εφορευτική Επιτροπή (το όργανο που ελέγχει τις υποψηφιότητες) να καλέσει κάποιον υποψήφιο να συμπληρώσει τα δικαιολογητικά του, εφόσον διαπιστωθεί κάποια εκκρεμότητα ή κάποια έλλειψη.


Κατά την άποψή μου μπορεί να ζητηθεί να προσκομιστεί συμπληρωματικά κάποιο έγγραφο, καθώς η συμπληρωματική προσκόμιση εγγράφων δεν δεσμεύεται πάντοτε από τις προθεσμίες των διαγωνισμών, ή στην περίπτωσή μας από την προθεσμία των υποψηφιοτήτων. Σε κάποιες περιπτώσεις δεν αποκλείεται να γίνονται δεκτά ακόμη και τα δικαιολογητικά που υποβάλλονται καθ’ υπέρβαση της ταχθείσας προθεσμίας.


Δεδομένου ότι το Συμβούλιο Επικρατείας στην απόφασή του 3631/2015 (σε θέματα εκλογών του ΠΙΙΕΤ) έκρινε ότι η μη τήρηση προθεσμίας προκήρυξης των εκλογών και υποβολής υποψηφιοτήτων δεν αποτελεί λόγο ακύρωσης των εκλογών (εφόσον δεν υπήρξε κάποια βλάβη τρίτου), πολύ περισσότερο η προσκόμιση ενός συμπληρωματικού εγγράφου 1 ημέρα μετά τη συμπλήρωση της προθεσμίας δεν μπορεί κατά την άποψή μου να προκαλεί ακυρότητα της υποψηφιότητας.


Σημειωτέον ότι και σε προηγούμενες εκλογές του Ιδρύματος έγινε κάποιο λάθος στην ανακήρυξη των υποψηφίων και έγινε ορθή επανάληψη του πρακτικού ανακήρυξης των υποψηφίων 2 μέρες πριν τις εκλογές. Οπότε ακόμα και μετά την ανακήρυξη των υποψηφίων θα μπορούσε να συμπληρωθεί κάποιο δικαιολογητικό και να γίνει ορθή επανάληψη



Έννομο συμφέρον




Έχω προφανές έννομο συμφέρον για την κατάθεση της παρούσας, καθώς ενώ κατέθεσα υποψηφιότητα, η υποψηφιότητά μου αυτή απορρίφθηκε (παράνομα κατά την άποψή μου) και αποκλείστηκε η συμμετοχή μου στις εκλογές.







ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ


ΖΗΤΩ
Να γνωμοδοτήσετε για τα θέματα που σας θέτω ανωτέρω ήτοι:


  1. Εχει δικαίωμα η Εφορευτική Επιτροπή να προβεί σε δεύτερο έλεγχο των υποψηφιοτήτων, μετά τον έλεγχο των υποψηφιοτήτων από τον Ειρηνοδίκη;
  2. Με ποιο τρόπο μπορεί το ελεγκτικό όργανο (Ειρηνοδίκης ή Εφορευτική Επιτροπή) να διαπιστώσει την ύπαρξη ή μη των εν λόγω ιδιοτήτων στο πρόσωπο του εκάστοτε υποψηφίου; Απαιτείται να αποδείξει κάποιος τις ιδιότητες αυτές στο πρόσωπό του; Και σε περίπτωση που υποχρεούται να αποδείξει την ύπαρξη των ιδιοτήτων αυτών στο πρόσωπό του, με ποιό τρόπο αποδεικνύονται οι ιδιότητες αυτές;
  3. Αν η ιδιότητα του Χριστιανού Ορθοδόξου αποδεικνύεται-διαπιστώνεται αποκλειστικά και μόνο από τη βεβαίωση του εκάστοτε Αρχιερατικού Επιτρόπου ή αποδεικνύεται και από άλλα έγγραφα, όπως πχ ληξιαρχική πράξη γέννησης με αναγραφή της βάπτισης, διοριστήριο επιτρόπου Ενοριακού Συμβουλίου, διαμονητήριο στο Άγιο Όρος με αναφορά θρησκεύματος κλπ.
  4. Στη δεύτερη περίπτωση θα μπορούσατε να αναφέρετε, έστω ενδεικτικά, κάποια από αυτά τα έγγραφα, είτε να αναφέρετε τα στοιχεία, τα οποία καθιστούν ένα έγγραφο επαρκές για την απόδειξη της ιδιότητας του Χριστιανού Ορθοδόξου, όπως πχ η αναγραφή του θρησκεύματος στο έγγραφο και η προέλευση του εγγράφου από εκκλησιαστική ή κρατική αρχή;
  5. Αν τα έγγραφα αυτά απαιτείται να είναι πρόσφατα, ή αν μπορούν να είναι και παλαιότερα. Μπορεί πχ το έγγραφο να είναι 2-3 ετών, 10-15 ετών ή και παλαιότερο ή πρέπει να έχει εκδοθεί λίγους μήνες πριν την κατάθεση της υποψηφιότητας;
  6. Αν δικαιούται (ή υποχρεούται) ο Ειρηνοδίκης ή η Εφορευτική Επιτροπή (το όργανο που ελέγχει τις υποψηφιότητες) να καλέσει κάποιον υποψήφιο να συμπληρώσει τα δικαιολογητικά του, εφόσον διαπιστωθεί κάποια εκκρεμότητα ή κάποια έλλειψη;




Τήνος, 15 Νοεμβρίου 2018



Ο αιτών



ΙΩΑΝΝΗΣ Γ. ΑΛΙΚΑΡΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.