Η Διατροφολόγος Πηνελόπη Λαγουρού σας προτείνει...



Οι ξηροί καρποί ,κάτι παραπάνω από απλό σνάκ 

Οι ξηροί καρποί περιέχουν ακόρεστα λιπαρά οξέα και άλλα θρεπτικά συστατικά. Και είναι ένα υγιεινό σνακ φαγητό - φθηνό, εύκολο στην αποθήκευση και εύκολο να πακετάρετε όταν είστε εν κινήσει. 

Η έρευνα για την ευεργετική επίδραση των ξηρών καρπών στην υγεία ξεκίνησε όταν μια επιδημιολογική μελέτη ορόσημο ανέφερε ότι μια υψηλότερη συχνότητα κατανάλωσης ξηρών καρπών συσχετίστηκε με χαμηλότερο κίνδυνο στεφανιαίας καρδιοπάθειας (CHD) 

Γιατί όμως πρέπει να τους έχουμε στο καθημερινό μας διαιτολόγιο ; 

Συστατικά: 

1. Οι ξηροί καρποί ανήκουν στην κατηγορία των λιπών , παρόλο που περιέχουν μονοακόρεστα, πολυακόρεστα, ω-3 λιπαρά οξέα ,έχουν αρκετές θερμίδες (49-74% ολικού λίπους) και μέτριες ποσοτήτες πρωτεϊνών (9-20%) 

2. Αντιοξειδωτικά μέταλλα (σελήνιο, μαγγάνιο και χαλκό), καθώς και άλλα φυτοχημικά όπως αντιοξειδωτικές ενώσεις (φλαβονοειδή και ρεσβερατρόλη) και φυτικές στερόλες. 

3. Διαιτητικές ίνες: δημιουργούν αίσθημα πληρότητας. Οι ίνες θεωρούνται επίσης ότι παίζουν ρόλο στην πρόληψη του διαβήτη τύπου 2 

4. Βιταμίνη Ε: Βοηθά στον περιορισμό της ανάπτυξης αθηροματικών πλακών στις αρτηρίες σας.Η ανάπτυξη πλάκας στις αρτηρίες σας μπορεί να οδηγήσει σε πόνο στο στήθος, στεφανιαία νόσο ή καρδιακή προσβολή. 

5. Φυτικές στερόλες: μείωση της χοληστερόλης σας. Οι φυτικές στερόλες προστίθενται συχνά σε προϊόντα όπως η μαργαρίνη και ο χυμός πορτοκαλιού για επιπλέον οφέλη για την υγεία, αλλά οι στερόλες απαντώνται φυσικά σε ξηρούς καρπούς. 

6. L-αργινίνη: Η οποία είναι μια ουσία που μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της υγείας των τοιχωμάτων των αρτηριών σας, καθιστώντας τα πιο ευέλικτα και λιγότερο επιρρεπή σε θρόμβους αίματος που μπορούν να μπλοκάρουν τη ροή του αίματος. 

Πολλές κλινικές μελέτες έχουν δείξει σταθερά μια υποχοληστερολαιμική επίδραση της κανονικής πρόσληψης ξηρών καρπών, η οποία εξηγεί εν μέρει τον κατώτερο καρδιαγγειακό κίνδυνο . 

Πρόσφατα, η προοπτική μελέτη Seguimiento Universidad de Navarra (SUN) , με εκτεταμένη παρακολούθηση μιας μεσογειακής διατροφής, συνέχισε να υποστηρίζει την παρατήρηση ότι η συχνή πρόσληψη ξηρών καρπών δεν συνδέεται με αύξηση βάρους. 

Έξτρα συμβουλές : 

Ενυδατώνουμε τους ξηρούς καρπούς . 

Οι ξηροί καρποί περιέχουν φυτικό οξύ ,μια υδατοδιαλυτή ουσία που βρίσκεται στο κέλυφος και μπορεί να προκαλέσει : 

1. Γαστρεντερική δυσφορία 

2. Μειωμένη απορρόφηση θρεπτικών συστατικών 

3. Μείωση έως και 6% του ρυθμού πέψης κατά την επαφή του σιέλου με το φυτικό οξύ 

Επίσης περιέχουν ταννίνες ,που είναι λιγότερο ανεκτές από ορισμένους ανθρώπινους οργανισμούς .Καθώς και αναστολείς ενζύμων που παρεμβαίνουν στην διαδικασία της πέψης. 

Πριν καταναλώσουμε τους ξηρούς καρπούς ,τους μουσκεύουμε για λίγα λεπτά σε χλιαρό νερό . Ενυδατώνοντας την αφυδατωμένη τροφή ενισχύουμε τον κορεσμό και προλαμβάνουμε πιθανές διαταραχές. 

Οι ξηροί καρποί αναγνωρίζονται πλέον ως τρόφιμο με πολλά διαφορετικά βιοδραστικά συστατικά αλλά και ως τρόφιμο που μπορεί να συμβάλει σημαντικά σε ένα υγιεινό σχήμα διατροφής. Η επιλογή μας θα πρέπει να είναι προς τους ανάλατους ,ωμούς ξηρούς καρπούς.



Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.