Η συναρπαστική ιστορία της ελληνικής ακτοπλοΐας. Οι θρυλικές κόντρες του Αιγαίου.



Από τα ατμόπλοια στα επιβατηγά πλοία. Η ιστορία της ελληνικής ακτοπλοΐας στη «Μηχανή του Χρόνου» με τον Χρίστο Βασιλόπουλο, τη Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου στις 21:00 από το COSMOTE HISTORY. Η εκπομπή μεταδίδεται σε επανάληψη την Κυριακή 10 Φεβρουαρίου, στις 5 το απόγευμα. Η Μηχανή του Χρόνου παρουσιάζει τους σημαντικότερους σταθμούς της ελληνικής ακτοπλοΐας από την εποχή που τα ατμόπλοια πήραν την θέση των ιστιοφόρων και στη συνέχεια έφτασαν να μεταφέρουν ανθρώπους, εμπορεύματα και οχήματα. Η αρχή έγινε όταν η πρωτεύουσα της Ελλάδας μεταφέρθηκε το 1834 από το Ναύπλιο στην Αθήνα και το ελληνικό κράτος επένδυσε στο λιμάνι του Πειραιά, ως το επίνειο της Αττικής.... 

Η έκφραση «έγινε της Πόπης» βγήκε μετά από ένα ναυάγιο το 1934 στις Φλέβες της Βουλιαγμένης Η εκπομπή ερευνά και παρουσιάζει τους κανονισμούς που θεσπίστηκαν στην ελληνική ακτοπλοΐα, μέσα από ναυτικές τραγωδίες. Η έκφραση «έγινε της Πόπης» βγήκε μετά από ένα ναυάγιο το 1934 στις Φλέβες της Βουλιαγμένης. Μετά από αυτό κάθε πλοίο της γραμμής έπρεπε να διαθέτει υποχρεωτικά ασυρματιστή. Χρειάστηκε να περάσει περίπου μια δεκαετία για να υποχρεωθεί η πολιτεία το 1947 να δημιουργήσει κέντρο επιχειρήσεων που θα συντονίζει τις διασώσεις μετά το ναυάγιο του ατμόπλοιου «Χειμάρρα» στο Νότιο Ευβοϊκό. Εκεί χάθηκαν 383 άνθρωποι και ήταν το πιο πολύνεκρο ναυάγιο της ακτοπλοΐας. Το 1966 το ναυάγιο του πλοίου «Ηράκλειον» στη βραχονησίδα Φαλκονέρα ήταν η αιτία για να θεσπιστεί το απαγορευτικό απόπλου και οι ετήσιες επιθεωρήσεις των επιβατηγών πλοίων.... 


Η έρευνα φωτίζει ακόμη την κατάσταση στην γραμμή του Αργοσαρωνικού τις δεκαετίες 50 και 60. Εκεί κυριάρχησε το «τυχερό» πλοίο του Γιάννη Λάτση, η περίφημη «Νεραϊδα» Ο Χρίστος Βασιλόπουλος συζητάει με πλοιοκτήτες και πλοιάρχους για την ιστορία θρυλικών πλοίων των περασμένων δεκαετιών. Ένα από αυτά ήταν η Μοσχάνθη που κυριάρχησε τη δεκαετία του 1950 στην άγονη γραμμή και έγινε ο σύνδεσμος των νησιωτών με την ηπειρωτική Ελλάδα. Το πλοίο αγαπήθηκε τόσο πολύ που έγινε και τραγούδι. Από το λιμάνι του Πειραιά ξεκινούσε και το πλοίο «Κωστάκης Τόγιας», που πήρε το όνομά του από τον γιο του πλοιοκτήτη που είχε ατύχημα και σκοτώθηκε μέσα σε αυτό. Η έρευνα φωτίζει ακόμη την κατάσταση στην γραμμή του Αργοσαρωνικού τις δεκαετίες 50 και 60. Εκεί κυριάρχησε το «τυχερό» πλοίο του Γιάννη Λάτση, η περίφημη «Νεραϊδα». Το πλοίο άφησε εποχή και σήμερα έχει γίνει πλωτό μουσείο. Μέσα από σπάνιο οπτικοακουστικό υλικό παρουσιάζονται τα περίφημα «ιπτάμενα δελφίνια» που ήταν ακριβότερα, αλλά και πιο γρήγορα μειώνοντας στο μισό την απόσταση από τα νησιά.... 


Μέσα από σπάνιο οπτικοακουστικό υλικό παρουσιάζονται τα περίφημα «ιπτάμενα δελφίνια» που ήταν ακριβότερα, αλλά και πιο γρήγορα μειώνοντας στο μισό την απόσταση από τα νησιά Η Μηχανή του Χρόνου περιγράφει τη «χρυσή εποχή» της ακτοπλοΐας της δεκαετίας του ’80, όταν δρομολογήθηκαν νέα επιβατηγά πλοία που σήκωσαν το μεγάλο βάρος του μαζικού τουρισμού στα νησιά. Καπετάνιοι μιλούν για τις διάσημες κόντρες των πλοίων που ήθελαν οπωσδήποτε να φτάσουν πρώτα στα δημοφιλή λιμάνια.... 


Καπετάνιοι μιλούν για τις διάσημες κόντρες των πλοίων που ήθελαν οπωσδήποτε να φτάσουν πρώτα στα δημοφιλή λιμάνια Μέσα από σπάνιο φωτογραφικό υλικό αναβιώνει μια ολόκληρη εποχή, όπου επιβάτες και πλήρωμα θεωρούσαν σημαντικό να ταξιδεύουν με το ταχύτερο πλοίο της γραμμής. Διάσημη ήταν η κόντρα των πλοίων «Παναγία Τήνου» και «Ναϊας». Παρακολουθείστε το τρέιλερ της εκπομπής:... 


Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.