Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE

Classic Header

{fbt_classic_header}

Header Ad

//

Breaking News:

/Επικαιρότητα

Πρώτο Θέμα: Η «Νήσος» των Κυκλάδων

Μια συνάντηση στη μικροζυθοποιία Τήνου με τον Αλέξανδρο Κουρή και τη Μάγια Τσόκλη Έφτασα στη Βαγιά της Τήνου και πέτυχα τον Αλέξανδρ...

Διαβάστε επίσης
Μια συνάντηση στη μικροζυθοποιία Τήνου με τον Αλέξανδρο Κουρή και τη Μάγια Τσόκλη

Έφτασα στη Βαγιά της Τήνου και πέτυχα τον Αλέξανδρο να κουβαλάει κούτες, να σκουπίζει, να απαντάει σε ερωτήματα πρακτικής φύσεως των συνεργατών του και όλα αυτά ταυτόχρονα. «Φέρε μου μια έκπληξη», είπε στη Γεωργία, καθώς αυτή έφευγε για την πόλη. «Περιμένουμε φοιτητές μαγειρικής στη ζυθοποιία», μου είπε αλαφιασμένος και συνάμα ενθουσιασμένος που η «Νήσος» δεν είναι μόνο ένα επιτυχημένο προϊόν ελληνικής παραγωγής και παράδειγμα περιφερειακής παραγωγικής επένδυσης, αλλά πλέον και τουριστικός προορισμός που εξελίσσεται παράλληλα με την ανάπτυξη του γαστρονομικού τουρισμού αυτού του ιδιαίτερου νησιού των Κυκλάδων. 


Τήνος και γαστρονομία

Η μπύρα «Νήσος» είναι από τις μια – δύο μεγαλύτερες «μικρές» μπύρα της ελληνικής αγοράς και είναι «προϊόν» που προέκυψε από δύο αγάπες: την αγάπη για το νησί και την αγάπη του Αλέξανδρου και της Μάγιας. 

Η εμπειρία του Αλέξανδρου Κουρή στο στρατηγικό marketing και της Μάγιας Τσόκλη στην Επικοινωνία και τον τουρισμό και το συναπάντημα αυτών των δύο «γέννησε» τη μπύρα «Νήσος», δημιουργώντας ένα συνδετικό κρίκο της τοπικής παραγωγής, της εμπορικής διάθεσης και προώθησης του προϊόντος με την διεύρυνση της εικόνας της Τήνου ως τουριστικού προορισμού γαστρονομικού ενδιαφέροντος.

«Η γεύση, η φύση και η τέχνη είναι τα τρία στοιχεία που συνθέτουν την αυθεντικότητα της Τήνου», πιστεύει η Μάγια, που είναι η μαγιά της «Νήσος». Με τη μεγαλύτερη κοινότητα followers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η «Νήσος» μιλάει περισσότερο για την Τήνο, παρά για τη μπύρα. 

Για του λόγου το αληθές, δείτε εδώ https://www.facebook.com/nissosbeer/

Σε ένα ευρύτερο πλαίσιο, η διοργάνωση Tinos Foodpaths που αναδεικνύει τα τελευταία χρόνια τις ιδιαίτερες γεύσεις και προϊόντα του νησιού, η ξεχωριστή αρχιτεκτονική και οι τέχνες όπως η μαρμαρογλυπτική με επίκεντρο τον Πύργο, τα εργαστήρια και το Μουσείο Μαρμαροτεχνίας του Πολιτιστικού Ιδρύματος του Ομίλου Πειραιώς, καθώς και η φύση που αποκαλύπτεται μέσα από τα μονοπάτια του δικτύου Tinos Trails είναι αξιόλογα δείγματα της ανερχόμενης τηνιακής τουριστικής ταυτότητας.

Ζυθογευσία-ζυθογνωσία

«Την αληθινή μπύρα δεν μπορείς να την απολαύσεις σε παγωμένο ποτήρι», μου είπε και μου διέλυσε το συννεφάκι που «κουβαλώ» πάντοτε νοερά μαζί μου: μιας παγωμένης μπύρας που χύνεται σε ένα κρυσταλλωμένο ποτήρι αφρίζοντας και προκαλώντας συσπάσεις στους σιελογόνους αδένες. «Είναι ένα διαφημιστικό τρικ που έχει καθιερώσει η παγκόσμια αγορά της βιομηχανικής μπύρας για να ξεγελάσει τους καταναλωτές. Να αντικαταστήσει την απόλαυση της γεύσης με αυτή του μυαλού», συνέχισε ο Αλέξανδρος, μόλις έκατσα στο μεγάλο μοναστηριακό τραπέζι και περιμένοντας να απολαύσω μια Nissos all-day για αρχή.

«Η Nissos all-day είναι αποτέλεσμα της ζήτησης των τηνιακών μαγείρων. Ζήτησαν μια ελαφριά, για όλη μέρα στην παραλία, που να ταιριάζει με το φαγητό και με αυτά που τσιμπάμε στις διακοπές στο νησί». Είναι λιγότερο αρωματική και αντιστοιχεί στη βιομηχανική lager. «Ο τρόπος παραγωγής είναι τελείως διαφορετικός από τις βιομηχανικές μπύρες. Πρωτίστως, η παραγωγική μονάδα εδώ έχει «ψυχή». Χρησιμοποιούμε τη σύγχρονη τεχνολογία για να εξασφαλίσουμε τις προδιαγραφές υγιεινής, αλλά κατά τα άλλα παράγουμε μπύρα όπως παραγόταν τον 19ο αιώνα με ωρίμανση από 1-3 μήνες», εξηγεί ο Αλέξανδρος. «Και δωρίζουμε και το βυνοϋπόλειμμα για ζωοτροφή στους κτηνοτρόφους ή φτιάχνουμε μπάρες δημητριακών και πίτσες με αυτό, καθώς είναι εξαιρετικά θρεπτικό και γευστικό!».


Συνεχίζοντας τη δοκιμή με τα κατάλληλα συνοδευτικά, μαθαίνω ότι η «Nissos Pilsner» κέρδισε το αργυρό βραβείο European Beer Star το 2014, που αποτελεί μεγάλη διάκριση για μια ελληνική μπύρα. Ανακαλύπτω ότι η «Θολή» μυρίζει ελληνικά αρώματα από εσπεριδοειδή και επιβεβαιώνω ότι η «7 μποφώρ» δεν είναι μια απλή μπύρα. Είναι ποτό. «Δοκίμασέ την με μια σοκολάτα ή ένα σφηνάκι ουίσκι. Δοκίμασέ την στη μαγειρική, σε κρέας στη γάστρα», πρότεινε ο Αλέξανδρος, την ώρα που τη δοκίμαζα σκέτη σε ποτήρι του κρασιού, όπως πρέπει, «στους 8-10 βαθμούς». Για το τέλος, ο Αλέξανδρος και η Μάγια μου φύλαξαν το καλύτερο. Στο τραπέζι τυρί κατσικίσιο για συνοδεία της νέας μοναστηριακής κόκκινης «Αποκάλυψης». 

«Πώς εξηγείς ότι αν συγκρίνεις γευσιγνωσία κρασιών με δοκιμή μπύρας, στα ζυθοποιεία είναι όλοι πιο χαρούμενοι;», τους ρώτησα, καθώς μου περιέγραφαν την τροπή που είχε πάρει ένα bachelor πάρτι στο ζυθοποιείο μια χρονιά. «Είναι η ίδια η μπύρα που το προκαλεί αυτό. Είναι ταυτισμένη στο μυαλό μας με πάρτι και χαρές. Στη στενοχώρια… δεν πίνεις μπύρες!», συμφωνήσαμε. «Στις χαρές λοιπόν», τσουγκρίσαμε και σε όλα τα καλοκαιρινά μεσημέρια και τις δροσερές σκιές που θα ζήσουμε και φέτος το καλοκαίρι. 

Η Ελένη Φωτίου είναι ταξιδιωτική συντάκτης και δημιουργός της πλατφόρμας ταξιδιωτικών συμβούλων για οικογενειακές διακοπές στην Ελλάδα mamakita.gr. Για να σχεδιάσετε μια ιδιωτική ή ομαδική επίσκεψη και γευσιγνωσία με παιδιά στη μικροζυθοποιία των Κυκλάδων, αποστείλετε μήνυμα στο mommylook@mamakita.gr.




Δεν υπάρχουν σχόλια