Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE

Classic Header

{fbt_classic_header}

Header Ad

//

Breaking News:

/Επικαιρότητα

Δημοτικό Συμβούλιο Νάξου : Συμβούλιο προς μίμηση

    Την 1η Σεπτεμβρίου 2019 ανέλαβε τα καθήκοντά του το νέο Δημοτικό Συμβούλιο Τήνου, αποτελούμενο από τα μέλη της πλειονοψηφήσας αρ...

Διαβάστε επίσης


    Την 1η Σεπτεμβρίου 2019 ανέλαβε τα καθήκοντά του το νέο Δημοτικό Συμβούλιο Τήνου, αποτελούμενο από τα μέλη της πλειονοψηφήσας αρχής, της μείζονος και της ελάσσονος μειοψηφίας.
    Ευχόμαστε σε όλους καλή δύναμη και καλή συνεργασία για το καλό του νησιού μας.
    Το παρακάτω κείμενο θα θεωρήσετε ίσως ότι σας το παραθέτουμε καθυστερημένα λόγω της ημερομηνίας του γεγονότος που θα διαβάσετε. 
    Ο λόγος που δεν το δημοσιεύσαμε την ημερομηνία που θα διαβάσετε είναι ότι βρισκόμασταν σε προεκλογική περίοδο και δεν θέλαμε να χαρακτηριστεί ως κείμενο που προσπαθεί να επηρεάσει το εκλογικό αποτέλεσμα των δημοτικών εκλογών του Μαΐου 2019. Επίσης, δεν δημοσιεύτηκε αμέσως μετά τις εκλογές διότι αφορούσε πλέον στο νέο Δημοτικό Συμβούλιο, το οποίο αναλάμβανε τα καθήκοντά του την 1η Σεπτεμβρίου 2019.


    Στις 15 Απριλίου 2019 συνεδρίασε το Δημοτικό Συμβούλιο Νάξου & Μικρών Κυκλάδων.     Ένα από τα θέματα που απασχόλησε τη συνεδρίασή του ήταν : 
‘’ΕΓΚΡΙΣΗ ή ΜΗ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΙΔΡΥΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΛΙΑΝΙΚΗΣ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ & ΠΟΤΩΝ «ΥΠΕΡΑΓΟΡΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ» ΣΤΗΝ «ΛΙΝΤΛ ΕΛΛΑΣ & ΣΙΑ ΟΜΟΡΡΥΘΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ» στην θέση «Άγιος Ιωάννης ή Κωστέρα» της επαρχιακής οδού Νάξου-Χαλκείου & αγροτικών οδών «ΝΤΟΒΕΛΟ ή ΑΜΠΕΛΩΝ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ»’’.
    Ο αγώνας του Εμποροεπαγγελματικού Συλλόγου Νάξου και κατ’ επέκταση των επιχειρήσεων των νησιών που εκπροσωπεί βρήκε στήριξη στο Δημοτικό Συμβούλιο, το οποίο πλήρως καταρτισμένο και στηριζόμενο στη νομοθεσία πήρε ομόφωνη απόφαση και έβαλε φρένο στη δημιουργία της υπεραγοράς.
    Πέρα όλων των άλλων στα οποία στηρίχθηκε το Δημοτικό Συμβούλιο Νάξου και πήρε αυτή την απόφαση, ειδική μνεία πρέπει να γίνει στο εξής :
‘’Το Δημοτικό Συμβούλιο μετά από διαλογική συζήτηση και αφού έλαβε υπόψη: …..
….. 10. Το άρθρο 101 παρ. 4 του Συντάγματος σύμφωνα με το οποίο η Διοίκηση όταν δρουν κανονιστικά, υποχρεούνται να λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες των νησιωτικών και ορεινών περιοχών μεριμνώντας για την ανάπτυξη τους.’’

    Και ερχόμαστε τώρα στην Τήνο μας. 
    Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Τήνου της 15ης/06/2019 συζητήθηκε το θέμα 
‘’Έγκριση χορήγησης άδειας ίδρυσης καταστήματος λιανικού εμπορίου "Λιανικής Διάθεσης Τροφίμων και Ποτών στην εταιρία ΠΑΛΑΜΑΡΗΣ Α.Ε. επί της οδού Λεωφ. Τήνου – Τριποτάμου" (νυν ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ)..
    Η εισήγηση του θέματος ανέφερε εκτός των άλλων τη δέσμια αρμοδιότητα του Δ.Σ. να αποφασίσει θετικά για το συγκεκριμένο θέμα και τις συνέπειες και τις κυρώσεις που θα είχε για το Δήμο μία αρνητική απόφαση είτε διοικητικές είτε νομικές. 
    Άραγε το Δημοτικό Συμβούλιο της Νάξου εξαιρούνταν από τη νομοθεσία ή απλώς είχε το σθένος να βροντοφωνάξει ΟΧΙ και να στηρίξει την οικονομία των νησιών του ανεξαιρέτως συνεπειών και κυρώσεων ;;;;;
    ΔΥΣΤΥΧΩΣ, ο αγώνας του Εμποροεπαγγελματικού & Βιοτεχνικού Συλλόγου Τήνου και κατ’ επέκταση των επιχειρήσεων του νησιού δεν βρήκε στήριξη στο Δημοτικό Συμβούλιο, το οποίο ψήφισε κατά πλειοψηφία υπέρ της δημιουργίας της υπεραγοράς.
    Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι ψήφισαν είτε ΝΑΙ είτε ΠΑΡΩΝ. Μόνο ένας Δημοτικός Σύμβουλος μέλος της πλειοψηφίας είχε το σθένος να ψηφίσει ΟΧΙ, ο κ. Γιώργος Τζες.
    Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι, που εμείς οι Τηνιακοί εκλέξαμε για να διαφυλάττουν, να προστατεύουν και να προάγουν το νησί μας, ψήφισαν την καταδίκη της τοπικής αγοράς. Και φυσικά, δεν εξαιρούμε κανέναν, πλην του κ. Γιώργου Τζε, γιατί το ΝΑΙ είναι ΝΑΙ και το ΠΑΡΩΝ είναι ΑΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΥΘΥΝΗΣ και ΕΥΚΟΛΗ ΛΥΣΗ. 
    Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων ήταν ΟΜΟΦΩΝΗ και ήταν ένα ΒΡΟΝΤΕΡΟ ΟΧΙ στο μηδενισμό των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και της κατακρήμνισης της τοπικής αγοράς.
    Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Τήνου ήταν ουσιαστικά ένα ΙΣΟΠΕΔΩΤΙΚΟ ΝΑΙ στο μηδενισμό των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και της κατακρήμνισης της τοπικής αγοράς.
    Δεν νομίζετε ότι το Δημοτικό Συμβούλιο Νάξου είναι ένα Δημοτικό Συμβούλιο προς μίμηση για τη διαφύλαξη, την προστασία, την ανάπτυξη και την ευημερία του τόπου του ; ; 

    Ευελπιστούμε και ευχόμαστε το νέο Δημοτικό Συμβούλιο να έχει το θάρρος, το σθένος και τη δύναμη να σταθεί στο πλευρό των Τηνιακών επιχειρήσεων και να παλέψει για την ανάπτυξη, την ευημερία και το καλό της Τήνου, ακόμα και αν χρειαστεί να πολεμήσει ενάντια σε γίγαντες και θηρία.
Με εκτίμηση
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ
ΕΜΠΟΡΟΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ & ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΤΗΝΟΥ

           Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                           Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
        ΑΝΔΡΕΑΣ ΤΣΙΜΕΚΗΣ                                        ΛΟΥΚΙΑ ΚΟΛΛΑΡΟΥ

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Σας καταθέτουμε την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Νάξου, ώστε να μπορέσετε να ενημερωθείτε και να έχετε πλήρη εικόνα των νόμων, των διατάξεων και των προϋποθέσεων καθώς και το σκεπτικό που οδήγησαν στην άρνηση αδειοδότησης της υπεραγοράς στη Νάξο.

"ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΝΟΜΟΣ ΚΥΚΛΑΔΩΝ
ΔΗΜΟΣ ΝΑΞΟΥ & ΜΙΚΡΩΝ ΚΥΚΛΑΔΩΝ
Απόσπασμα από το πρακτικό της 8ης/2019 τακτικής συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Νάξου & Μικρών
Κυκλάδων της 15ης Απριλίου 2019.

Αρ. Απόφ. 85/2019 Περίληψη: Έγκριση ή μη χορήγησης άδειας ίδρυσης επιχείρησης λιανικής διάθεσης τροφίμων & πορτών «Υπεραγορά τροφίμων» στην «ΛΙΝΤΛ ΕΛΛΑΣ & ΣΙΑ Ο.Ε.» στην θέση «Άγιος Ιωάννης ή Κωστέρα» της επαρχιακής οδού Νάξου – Χαλκείου & και αγροτικών οδών «ΝΤΟΒΕΛΟ ή ΑΜΠΕΛΩΝ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ».

Στη Νάξο, στο Δημοτικό Κατάστημα, σήμερα στις 15-04-2019, ημέρα Δευτέρα και ώρα 20:00μ.μ., ύστερα απ΄ την υπ. αρ. πρωτ. 6138/11-04-2019 πρόσκληση του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου, που δόθηκε σε κάθε ένα Δημοτικό Σύμβουλο, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 67 του Ν. 3852/10 συνήλθε σε δημόσια τακτική συνεδρίαση το Δημοτικό Συμβούλιο.
Αφού διαπιστώθηκε ότι υπάρχει απαρτία δεδομένου ότι σε σύνολο 27 μελών βρέθηκαν παρόντα τα 23, παρόντος του Δημάρχου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων κ. Εμμανουήλ Μαργαρίτη, άρχισε η συνεδρίαση.
Παρόντες Σύμβουλοι: Ανεβλαβής Αργύριος, Γαβαλάς Ιωάννης, Μαρούλης Μιχαήλ, Λιανός Δημήτριος, ΠολυκρέτηςΕμμανουήλ, Μαυρομμάτης Φώτιος, Μανιός Δημήτριος, Σιδερής Νικόλαος, Παντελιάς Ευάγγελος, Σέργης Νικόλαος, Βαθρακοκοίλης Νικόλαος, Καραμπάτση Νεκταρία, Τσολάκης Ιωάννης, Πράσινος Μιχαήλ, Φωστιέρης Παναγιώτης, Σίμου Νικολέτα, Φραγκίσκος Νικόλαος, Μαϊτός Νικόλαος, Μαράκης Ιωάννης, Χουζούρης Νικόλαος, ΒασαλάκηςΑντώνιος, Βρούτσης Βασίλειος, Κορρές Ιωάννης.

Απόντες Σύμβουλοι: Αξαόπουλος Ιωάννης, Κορακίτης Εμμανουήλ, Σπυριδάκη Μαρούσα, Σέργης Σταμάτιος.

Στη συνεδρίαση κλήθηκαν επίσης επειδή στην ημερήσια διάταξη υπάρχουν θέματα που αφορούν τις εν λόγω
Κοινότητες:
Οι πρόεδροι των Συμβουλίων των Δημοτικών Κοινοτήτων: 1)Νάξου κ. Γεώργιος Γιαννάκης, 2) Αγίου Αρσενίου κ.Σέργης Γρηγόριος και 3) Φιλωτίου κ. Κρασσάς Βασίλειος οι οποίοι δεν παραβρίσκονται στην συνεδρίαση.
Οι πρόεδροι των Συμβουλίων των Τοπικών Κοινοτήτων: 1) Σαγκρίου κ. Σκορδιαλός Στυλιανός και 2)Δαμαριώνα κ. Σωμαρίπας Κων/νος οι οποίοι δεν παραβρίσκονται στην συνεδρίαση.
Απεχώρησαν: Στο 4ο θέμα η Σίμου Νικολέτα.
Παρών στην συνεδρίαση για την τήρηση των πρακτικών ήταν ο υπάλληλος του Δήμου ΠΕ1 Διοικητικού - Οικονομικού, Γιώργος Χατζηανδρέου.
Νομίμως  και εμπροθέσμως προσκλήθηκαν και ήταν παρόντες στην συζήτηση του θέματος ο κ. Ιωάννης Γκιουρές ειδικός πληρεξούσιος, αντιπρόσωπος και αντίκλητος της εταιρίας ¨ΛΙΝΤΛ ΕΛΛΑΣ & ΣΙΑ Ο.Ε.¨ και ο Νομικός Σύμβουλος της αιτούσας εταιρείας κ. Αθανάσιος Μπακλατζής.
Παρών στην συζήτηση του θέματος ο Πρόεδρος του Εμποροεπαγγελματικού Συλλόγου Νάξου κ. Ευάγγελος Στρατούρης και ο Νομικός Σύμβουλος του Συλλόγου κ. Λιαγκρής Σπυρίδων.
Παρών στην συζήτηση του θέματος ο κ. Ξηρουδάκης Στυλιανός νομικός εκπρόσωπος των ιδιοκτήτων των ακινήτων κ.κ. Αντωνακάκη Δημητρίου, Γεωργίου Ανδρόνικου, κας. Καπλάνη Κυριακής και του κ. Κορρέ Ιακώβου.
Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου εισήγαγε προς συζήτηση το 9ο θέμα της ημερήσιας διάταξης σχετικό με την περίληψη.
Η υπ’ αρ. πρωτ. 4709/5235/27-03-2019 εισήγηση του Γραφείου Καταστημάτων του Δήμου, η οποία ήταν στο φάκελο του θέματος προς ενημέρωση των μελών του Σώματος, έχει αναλυτικά ως εξής:
Θέμα: ΕΓΚΡΙΣΗ ή ΜΗ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΙΔΡΥΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΛΙΑΝΙΚΗΣ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ & ΠΟΤΩΝ «ΥΠΕΡΑΓΟΡΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ» ΣΤΗΝ «ΛΙΝΤΛ ΕΛΛΑΣ & ΣΙΑ ΟΜΟΡΡΥΘΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ» στην θέση «Άγιος Ιωάννης ή Κωστέρα» της επαρχιακής οδού Νάξου-Χαλκείου & αγροτικών οδών «ΝΤΟΒΕΛΟ ή ΑΜΠΕΛΩΝ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ».
Σχετικά:
α) Η παρ. 6 του άρθρου 94 (στοιχείο 29) του Ν. 3852/2010 (ΦΕΚ 87 Α΄) «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης».
β) Οι διατάξεις του άρθρου 10 του Ν.2323/95 (ΦΕΚ 145/Α΄), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 10 του Ν. 3377/05 (ΦΕΚ 202/Α΄) και τροποποιήθηκε με το άρθρο 12 (παρ.21) του Ν. 3557/07 (ΦΕΚ 100/Α΄) και το άρθρο 3 της ΚΥΑ Κ1- 164/2011 (ΦΕΚ 275/Β΄).
γ) Οι διατάξεις του άρθρου 2 σε συνδυασμό με το άρθρο 13 της Υ1γ/Γ.Π/οικ.47829/21.06.2017 (ΦΕΚ 2161/23.06.2017 τεύχος Β') Υγειονομικής Διάταξης
δ) Η Οδηγία 2006/123/ΕΚ σχετικά με τις Υπηρεσίες στην Εσωτερική Αγορά», η οποία δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 275 Β722-2-2011 (Υπ. Οικονομίας & Ανάπτυξης 26568/06.03.2018)
ε) Η υπ' αριθ. 694/2013 απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ.
στ) Η με αριθμ. πρωτ.: 4709/18.03.2019 αίτηση με συνημμένα δικαιολογητικά της «ΛΙΝΤΛ ΕΛΛΑΣ & ΣΙΑ Ο.Ε.», για άδεια ίδρυσης καταστήματος ως «Υπεραγορά Τροφίμων» συνολικού Εμβαδού 2.471,04 τ.μ. σε ακίνητο εκτάσεως 12.114,36 τ.μ.
ζ) Η με αριθμ. πρωτ.: 5235/27.03.2019 ηλεκτρονική αποστολή συμπληρωματικών δικαιολογητικών, μετά τη τηλεφωνική επικοινωνία της υπηρεσίας μας.
η) Η με αριθμ. πρωτ.: 5236/27.03.2019 συνοπτική τεχνική περιγραφή με θέμα «Υπαγωγή σε Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις (Π.Π.Δ.)» της ανωτέρω εταιρείας.
θ) Το υπ’ αριθ. πρωτ: 455/5.03.2019 & σε ορθή επανάληψη με ημερ. 26.03.2019 έγγραφο της Υπηρεσίας Δόμησης Δήμου Νάξου, αναφορικά με τις χρήσεις γης στην εν λόγω περιοχή, «Συγκεκριμένα σύμφωνα με το άρθρο 5 παρ. 2 του ΠΔ 270/Δ/1985 επιτρέπεται η ανέγερση αμιγούς χρήσεως ειδικών καταστημάτων (υπεραγορών) κατά παρέκκλιση, ….»
Σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, στις αρμοδιότητες των Δήμων ανήκει και η χορήγηση (από το δημοτικό συμβούλιο) αδειών ίδρυσης υπεραγορών λιανικού εμπορίου (α) σχετικό, όταν η συνολική επιφάνεια του εμπορικού καταστήματος είναι μεγαλύτερη από τα τετραγωνικά μέτρα που ορίζονται ανά γεωγραφική περιοχή
στις περιπτώσεις α, β, γ, δ και ε της παρ. 1 του άρθρου 10 του ν. 2323/1995, όπως ισχύει. (Υπ. Οικονομίας & Ανάπτυξης 26568/06.03.2018).
Με τις ανωτέρω διατάξεις όταν η συνολική επιφάνεια της υπεραγοράς λιανικού εμπορίου είναι μεγαλύτερη από τα τετραγωνικά μέτρα που ορίζονται στην παρ. 1 του άρθρου 10 του Ν. 2323/1995, όπως ισχύει, (πάνω από 200 τ. μ. για το Δήμο Νάξου) απαιτείται άδεια ίδρυσης η οποία χορηγείται με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
-Η απόφαση του Δημοτικού συμβουλίου, κατά την παράγραφο 1, πρέπει να είναι ειδικά αιτιολογημένη και εκδίδεται υποχρεωτικά, μέσα σε αποκλειστική προθεσμία τριάντα (30) ημερών από την υποβολή της αίτησης, η οποία, μετά την άπρακτη πάροδο της παραπάνω προθεσμίας λογίζεται ότι γίνεται δεκτή.
-Η απόφαση του Δημοτικού συμβουλίου υπόκειται σε ειδική διοικητική προσφυγή που ασκείται από όποιον έχει έννομο συμφέρον, ενώπιον του Γενικού Γραμματέα της οικείας Περιφέρειας, μέσα σε αποκλειστική προθεσμία δεκαπέντε (15) ημερών, από την κοινοποίηση της απόφασης στον αιτούντα ή από τότε που αυτός έλαβε πλήρη γνώση της προσβαλλόμενης απόφασης.

Πέραν των ανωτέρω κριτήριων το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο αφορά μόνο την ίδρυση καταστημάτων λιανικού εμπορίου, ανεξαρτήτως αντικείμενου πώλησης, και μόνο στην περίπτωση που υπερβαίνουν ένα ορισμένο μέγεθος και σε συνδυασμό με τις προαναφερόμενες προϋποθέσεις.
Επίσης σημειώνεται ότι σε καμία διάταξη του ν 4442/2016 (ΦΕΚ 230 Α) «Νέο θεσμικό πλαίσιο για την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας και άλλες διατάξεις», ή άλλου νομοθετήματος δεν αναιρείται ή καταργείται το προαναφερθέν κανονιστικό πλαίσιο για την ίδρυση καταστημάτων λιανικού εμπορίου.

Συνεπώς, οι διατάξεις του άρθρου 10 του ν. 2323/1995 (ΦΕΚ 145 Α), όπως αντικαταστάθηκαν με το άρθρο 10 του ν. 3377/2005 (ΦΕΚ 202/Α) εξακολουθούν και ισχύουν και εφαρμόζονται στις περιπτώσεις που συντρέχουν οι προϋποθέσεις της παρ. 1 του άρθρου 10 του ν. 2323/1995, όπως ισχύει.

Η άδεια απαιτείται όταν η συνολική επιφάνεια του εμπορικού καταστήματος είναι:
α) πάνω από 1.500 τ. μ. στα νησιά Ρόδος και Κέρκυρα και στο νομό Χαλκιδικής ανεξάρτητα από την απόσταση του καταστήματος από δήμο ή κοινότητα και στην Κρήτη, εφόσον το κατάστημα βρίσκεται σε απόσταση μέχρι είκοσι (20) χιλιόμετρα από το πολεοδομικό κέντρο της πρωτεύουσας κάθε νομού, β) πάνω από 500 τ. μ. στα νησιά Χίος, Κως, Λέσβος, Σάμος, Σύρος, Ζάκυνθος, Κεφαλλονιά και Λευκάδα,
γ) πάνω από 200 τ. μ. στα υπόλοιπα νησιά της χώρας,
δ) πάνω από 2.500 τ.μ. σε δήμους με πληθυσμό πάνω από εκατό χιλιάδες (100.000) κατοίκους, εφόσον το κατάστημα βρίσκεται σε απόσταση μέχρι είκοσι (20) χιλιόμετρα από το κέντρο των δήμων,
ε) πάνω από 1.500 τ.μ., σε δήμους με πληθυσμό από δεκαπέντε χιλιάδες (15.000) μέχρι εκατό χιλιάδες (100.000) κατοίκους, εφόσον το κατάστημα βρίσκεται μέχρι είκοσι (20) χιλιόμετρα από το κέντρο των δήμων.
Το πληθυσμιακό όριο υπολογίζεται σύμφωνα με την τελευταία, κάθε φορά, απογραφή.

Στην επιφάνεια του καταστήματος δεν υπολογίζονται οι χώροι στάθμευσης των οχημάτων των πελατών και οι υπαίθριοι χώροι, εφόσον δεν χρησιμοποιούνται ως χώροι υποβοηθητικοί της εμπορικής δραστηριότητας. Η μίσθωση ή οποιασδήποτε μορφής παραχώρηση χρήσης χώρου εντός καταστήματος σε άλλη επιχείρηση, δεν επηρεάζει τον υπολογισμό της συνολικής επιφάνειας αυτού. (παρ.2 άρθρο 10 Ν.2323/95)

Η ίδρυση καταστημάτων λιανικού εμπορίου τροφίμων και ποτών ρυθμίζεται με τις διατάξεις του άρθρου 2 σε συνδυασμό με το άρθρο 13 της Υ1γ/Γ.Π/οικ.47829/21.06.2017 (ΦΕΚ 2161/23.06.2017 τεύχος Β') Υγειονομικής Διάταξης (γ) σχετικό.
Με την έκδοση της ΚΥΑ Κ-164/17.1.2011 (ΦΕΚ 275/22.2.2011 τεύχος Β') επήλθαν κάποιες αλλαγές στη διαδικασία αδειοδότησης των υπεραγορών λιανικού εμπορίου, οι οποίες έχουν ως εξής:
• Καταργήθηκε η συμμετοχή του Επιμελητηρίου κατά τη γνωμοδοτική διαδικασία για τη χορήγηση των αδειών
• Καταργήθηκε η οικονομοτεχνική μελέτη, μεταξύ των δικαιολογητικών που συνοδεύουν την αίτηση του ενδιαφερόμενου.
• Για την έκδοση της άδειας δεν λαμβάνονται υπόψη πλέον οι επιπτώσεις στον ανταγωνισμό μεταξύ ομοειδών επιχειρήσεων, στην οικονομία της περιοχής, στην απασχόληση και στην επίδραση επί της λειτουργίας των μικρομεσαίων και μικρών επιχειρήσεων καθώς επίσης και η ανάγκη διατήρησης της πληθυσμιακής βάσης της περιοχής, η διασφάλιση του κανονικού εφοδιασμού των καταναλωτών, η προστασία του εισοδήματος τους και η καλύτερη εξυπηρέτηση των αναγκών τους.
• Η αποκλειστική προθεσμία έκδοσης της απόφασης του αρμοδίου οργάνου, δηλ. εν προκειμένω του Δημοτικού Συμβουλίου, τροποποιείται σε τριάντα (30) ημέρες από την υποβολή της αίτησης αντί των πενήντα (50) ημερών που ήταν αρχικά.
Σας διαβιβάζουμε την με αριθ. πρωτ.: 4709/18.03.2019 αίτηση που υπέβαλε η εταιρεία με την επωνυμία «ΛΙΝΤΛ ΕΛΛΑΣ & ΣΙΑ Ο.Ε», με τα συνημμένα δικαιολογητικά που κατατέθηκαν στην υπηρεσία μας βάσει της σχετικής νομοθεσίας, με την οποία αιτείται τη χορήγηση άδειας ίδρυσης «Επιχείρησης λιανικής διάθεσης τροφίμων & ποτών -Υπεραγορά Τροφίμων» με εμβαδόν χώρου πώλησης 1.482,36 τ.μ. εμβαδόν χώρων προσωπικού 175,65, εμβαδόν αποθήκης 665,95 τ.μ. και 147,08 τμ., χώρων υπογείου, ήτοι συνολικού εμβαδού 2.471,04 τ.μ., σε ακίνητο που βρίσκεται στο Δήμο Νάξου & Μικρών Κυκλάδων, στη θέση «Άγιος Ιωάννης ή Κωστέρα», επί της επαρχιακής οδού Νάξου-Χαλκείου και αγροτικών οδών.
Με την ανωτέρω αίτηση συνυποβάλλονται τα παρακάτω δικαιολογητικά:
1. Φωτοαντίγραφα ταυτότητας (ταυτότητες μελών εταιρείας).
2. Βεβαίωση Χρήσεων Γης από την Υπηρεσίας Δόμησης .
3. Διάγραμμα κάλυψης της περιοχής στο οποίο σημειώνεται η ακριβής θέση της εγκατάστασης, με συντεταγμένες.
4. Έγγραφο από Υπουργείο Πολιτισμού & Αθλητισμού (Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων).
5. Τοπογραφικό διάγραμμα που απεικονίζει την ωφέλιμη επιφάνεια και τους αποθηκευτικούς και λοιπούς βοηθητικούς χώρους, σε δύο (2) αντίγραφα.
6. αντίγραφο του ισχύοντος και καταχωρημένου στο μητρώο καταστατικού της εταιρείας θεωρημένο από την αρμόδια για την τήρηση του μητρώο αυτής Αρχή.
7. πιστοποιητικό της αρμόδιας για την τήρηση μητρώου διοικητικής ή δυναστικής αρχής περί τροποποιήσεων καταστατικού/μη λύσης της εταιρείας.
8. Σχέδια κατόψεων & τομές & χρωματικές όψεις των κτισμάτων και του περιβάλλοντος χώρου καθώς και αρχιτεκτονικά σχέδια οικοδομής, σε δύο (2) αντίγραφα. καταστήματος.
9. Έγγραφο περί πράξεως χαρακτηρισμού του Δασονομείου Νάξου
10. Γενικό Πιστοποιητικό από υπηρεσία ΓΕΜΗ
11. Καταστατικό της ομόρρυθμης εταιρείας.
12. Συνοπτική Τεχνική Περιγραφή (Υπαγωγή σε πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις -Π.Π.Δ.)
Παρακαλούμε για την έγκρισή σας, σύμφωνα με το άρθρο 94 παρ. 6 αριθ. 29 του Ν. 3852/2010 (ΦΕΚ 87 Α΄).
Η Αρμόδια Υπάλληλος Η Δ/ντρια
Ο ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ
ΛΙΑΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

Ακολούθησαν τοποθετήσεις από τον αντιπρόσωπο της αιτούσας εταιρείας «ΛΙΝΤΛ ΕΛΛΑΣ & ΣΙΑ ΟΕ» κ. Γκιουρέ Ιωάννη και τον Νομικό Σύμβουλο της εταιρείας κ. Αθανάσιο Μπακλατζή οι οποίοι ανέπτυξαν τα επιχειρήματα τους σχετικά με τις ωφέλειες από την ίδρυση ενός τέτοιου καταστήματος στην Νάξο και από τον Πρόεδρο του Εμποροεπαγγελματικού Συλλόγου Νάξου κ.κ. Ευάγγελο Στρατούρη ο οποίος τάχθηκε ενάντια στην ίδρυση τέτοιου πολυκαταστήματος στην Νάξο.
Ο Νομικός Σύμβουλος του Εμποροεπαγγελματικού Συλλόγου Νάξου κ. Λιαγκρής Σπυρίδων έθεσε υπόψη του
Σώματος την υπ’ αριθμ. 2620/2015 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Πειραιά με την οποία είχε ακυρωθεί η υπ’ αριθμ. 62086/28-08-2014 διαπιστωτική πράξη του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, με την οποία είχε χορηγηθεί άδεια προέγκρισης ίδρυσης υπεραγοράς τροφίμων στη νήσο Νάξο στην εταιρεία με την επωνυμία «ΛΙΝΤΛ ΕΛΛΑΣ ΚΑΙ ΣΙΑ Ο.Ε.» σε εκτός σχεδίου περιοχή του Δήμου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων (περιοχή Κόττη), επί της οδού Α. Παπανδρέου και δημοτικής οδού (Παπαρρηγοπούλου), διότι οι διατάξεις του άρθρου 10 του Ν. 2323/1995, κατ’ εφαρμογή των οποίων εκδόθηκε η ανωτέρα απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, δεν είναι εφαρμοστέες, ως αντικείμενες στο Σύνταγμα.
Ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου είπε ότι καλούμαστε να αποφασίσουμε επί της συγκεκριμένης αιτήσεως σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 10 του Ν.2323/1995 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει σήμερα καθώς και σύμφωνα με το άρθρο 94 παρ. 6, Αρμοδιότητα 29 του Ν. 3852/2010.

Σύμφωνα με το παραπάνω άρθρο για την έκδοση της σχετικής άδειας λαμβάνονται ιδίως υπόψη: α) Οι επιπτώσεις στον ανταγωνισμό μεταξύ ομοειδών επιχειρήσεων, στην οικονομία της περιοχής, στην απασχόληση και στην επίδραση επί της λειτουργίας των μικρομεσαίων και μικρών επιχειρήσεων,
β) Η ανάγκη διατήρησης της πληθυσμιακής βάσης της περιοχής, η διασφάλιση του κανονικού εφοδιασμού των καταναλωτών, η προστασία του εισοδήματός τους και η καλύτερη εξυπηρέτηση των αναγκών τους,
γ) Ο χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός και οι επιπτώσεις στο περιβάλλον και, ιδίως, η εναρμόνιση του όγκου και του τύπου της μονάδας προς το φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον της περιοχής, η ύπαρξη οδικού δικτύου και λοιπών έργων υποδομής και η επιβάρυνση του περιβάλλοντος από τις μετακινήσεις. Η συνδρομή των προϋποθέσεων που θέτουν τα ανωτέρω κριτήρια αξιολογείται με βάση τα στοιχεία που διαθέτει ή μπορεί να συγκεντρώσει η αρμόδια Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και τα στοιχεία που προσκομίζει ο ενδιαφερόμενος για τη χορήγηση της άδειας.
Οι προϋποθέσεις αυτές καταργήθηκαν το 2011 με τα μνημόνια, όμως κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 101 παρ. 4 του Συντάγματος ο κοινός νομοθέτης και η Διοίκηση, όταν δρουν κανονιστικά, υποχρεούνται να λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες των νησιωτικών και ορεινών περιοχών, μεριμνώντας για την ανάπτυξη τους.
Άρα οι προϋποθέσεις αυτές για το Δήμο Νάξου & Μικρών Κυκλάδων που είναι ο μεγαλύτερος πολυνησιακός
δήμος στην Ελλάδα με ιδιαίτερα χαρακτηρίστηκα, τα οποία θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας, εξακολουθούν να ισχύουν. Άρα πέρα από την δικαστική απόφαση του Πρωτοδικείου Πειραιά πρέπει να λάβουμε υπόψη μας και όλα τα ανωτέρω.
Ο δημοτικός σύμβουλος κ. Βασίλειος Βρούτσης είπε ότι θεωρεί ότι δεσμευόμαστε από την ανωτέρω απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Πειραιά.
O δημοτικός σύμβουλος κ. Κορρές Ιωάννης είπε ότι η παράταξη του είναι υπέρ των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και κατά των μονοπωλίων.
Ο δημοτικός σύμβουλος κ. Νικόλαος Μαϊτός πρότεινε από την στιγμή που υπάρχει η δεδομένη δικαστική απόφαση να προχωρήσει η εταιρεία σε μια προδικαστική απόφαση περί της νομιμότητας της επένδυσης και με βάση αυτή να έρθει η εταιρεία στο συμβούλιο και να αποφασίσουμε σχετικά.
Ο Δήμαρχος Νάξου & Μικρών Κυκλάδων κάλεσε το Σώμα να ψηφίσει κατά βούληση και κατά συνείδηση.
Στη συνέχεια ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κάλεσε το Σώμα για τη λήψη σχετικής απόφασης.
Το Δημοτικό Συμβούλιο μετά από διαλογική συζήτηση και αφού έλαβε υπόψη:
1. Τις τοποθετήσεις των δημοτικών συμβούλων που πήραν το λόγο.
2. Την με αριθμ. πρωτ.: 4709/18.03.2019 αίτηση με συνημμένα δικαιολογητικά της «ΛΙΝΤΛ ΕΛΛΑΣ & ΣΙΑ
Ο.Ε.», για άδεια ίδρυσης καταστήματος ως «Υπεραγορά Τροφίμων» συνολικού Εμβαδού 2.471,04 τ.μ. σε ακίνητο εκτάσεως 12.114,36 τ.μ.
3. Την υπ’ αρ. πρωτ. 4709/5235/27-03-2019 εισήγηση του Γραφείου Καταστημάτων του Δήμου.
4. Το υπ’ αριθ. πρωτ: 455/5.03.2019 & σε ορθή επανάληψη με ημερ. 26.03.2019 έγγραφο της Υπηρεσίας Δόμησης Δήμου Νάξου, αναφορικά με τις χρήσεις γης στην εν λόγω περιοχή.
5. Το άρθρο 94 παρ. 6, Αρμοδιότητα 29 του Ν. 3852/2010.
6. Τις διατάξεις του άρθρου 10 του Ν.2323/95 (ΦΕΚ 145/Α΄), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 10 του Ν. 3377/05 (ΦΕΚ 202/Α΄) και τροποποιήθηκε με το άρθρο 12 (παρ.21) του Ν. 3557/07 (ΦΕΚ 100/Α΄) και το άρθρο 3 της ΚΥΑ Κ1-164/2011 (ΦΕΚ 275/Β΄).
7. Τις διατάξεις του άρθρου 2 σε συνδυασμό με το άρθρο 13 της Υ1γ/Γ.Π/οικ.47829/21.06.2017 (ΦΕΚ 2161/23.06.2017 τεύχος Β') Υγειονομικής Διάταξης 5
8. Την Οδηγία 2006/123/ΕΚ σχετικά με τις Υπηρεσίες στην Εσωτερική Αγορά», η οποία δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 275 Β722-2-2011 (Υπ. Οικονομίας & Ανάπτυξης 26568/06.03.2018).
9. Την υπ’ αριθμ. 2620/2015 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Πειραία.
10. Το άρθρο 101 παρ. 4 του Συντάγματος σύμφωνα με το οποίο η Διοίκηση όταν κανονιστικά, υποχρεούνται να λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες των νησιωτικών και ορεινών περιοχών μεριμνώντας για την ανάπτυξη τους.
11. Το άρθρο 65 παρ. 5 του Ν. 3852/2010.

Αποφασίζει ομόφωνα:

Απορρίπτει την αίτηση για χορήγηση άδειας ίδρυσης «Υπεραγοράς τροφίμων» στην εταιρεία «ΛΙΝΤΛ ΕΛΛΑΣ & ΣΙΑ Ο.Ε.» στο ακίνητο στην θέση «Άγιος Ιωάννης ή Κωστέρα» της επαρχιακής οδού Νάξου-Χαλκείου & αγροτικών οδών «ΝΤΟΒΕΛΟ ή ΑΜΠΕΛΩΝ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ».


Η απόφαση αυτή πήρε αριθμό 85/2019.

Ο Πρόεδρος Τα Μέλη:
Μαυρομμάτης Φώτιος Ανεβλαβής Αργύριος, Γαβαλάς Ιωάννης, Μαρούλης Μιχαήλ, Λιανός
Δημήτριος, Πολυκρέτης Εμμανουήλ, Μανιός Δημήτριος, Σιδερής Νικόλαος,
Παντελιάς Ευάγγελος, Σέργης Νικόλαος, Βαθρακοκοίλης Νικόλαος,
Καραμπάτση Νεκταρία, Τσολάκης Ιωάννης, Πράσινος Μιχαήλ, Φωστιέρης
Παναγιώτης, Φραγκίσκος Νικόλαος, Μαϊτός Νικόλαος, Μαράκης Ιωάννης,
Χουζούρης Νικόλαος, Βασαλάκης Αντώνιος, Βρούτσης Βασίλειος Κορρές
Ιωάννης.
Για την ακρίβεια
Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου
Φώτιος Ι. Μαυρομμάτης"

Δεν υπάρχουν σχόλια