Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE

Classic Header

{fbt_classic_header}

Header Ad

//

Breaking News:

/Επικαιρότητα

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το Φεστιβάλ Τέχνης του Δρόμου «Telling Stories» (Αφηγώντας Ιστορίες)

Στις 7 - 9 Σεπτεμβρίου 2019, ολοκληρώθηκε με επιτυχία το Φεστιβάλ Τέχνης του Δρόμου «Telling Stories»  (Αφηγώντας Ιστορίες) από την Sou...

Διαβάστε επίσης
69875341_2472954689592852_7802765759221858304_n.jpeg
Στις 7 - 9 Σεπτεμβρίου 2019, ολοκληρώθηκε με επιτυχία το Φεστιβάλ Τέχνης του Δρόμου «Telling Stories»  (Αφηγώντας Ιστορίες) από την Soul Food υπό την αιγίδα του Δήμου Τήνου. Πρόκειται για ένα τριήμερο γεγονός που δημιουργήθηκε από την  Georgia B., καλλιτεχνική διευθύντρια του φεστιβάλ και ιδιοκτήτρια του πολυχώρου Soul Food. 
Η Georgia κατάγεται από τη Τζαμάικα και πριν από δύο χρόνια ήρθε στο νησί και δημιούργησε το Φεστιβάλ «Black + White: Unexpected Spaces» (Μαύρο + Λευκό: Απρόσμενα διαστήματα) στα Ιστέρνια. Από τότε μοιράζει τη ζωή της μεταξύ Τήνου και Νέα Υόρκης. 

Το φετινό φεστιβάλ "Telling Stories" είχε την πλήρη υποστήριξη και εγκρίθηκε από τον Δήμαρχο, Ιωάννη Σιώτο, και τον Δήμο Τήνου. Το "Telling Stories" ξεκίνησε την Παρασκευή το βράδυ, στον πολυχώρο Soul Food, με τις ευρηματικές μουσικές «αφηγήσεις» του Bill Randen, έναν ανερχόμενο Έλληνα ερμηνευτή της αγγλόφωνης λαϊκής μουσικής σκηνής, όπως μπορεί καλύτερα να χαρακτηριστεί. Ακολούθησαν τρεις (3) ημέρες ζωγραφικής στο πάρκο του τοίχου αντιστήριξης στο νέο  λιμάνι της Τήνου αλλά και στο προαύλιο του 1ου Δημοτικού Σχολείου, όπου συμμετείχαν έντεκα (11) καλλιτέχνες από όλον τον κόσμο. Η λήξη του φεστιβάλ σηματοδοτήθηκε, στον ίδιο χώρο, από μια μουσική βραδιά με παραδοσιακή νησιωτική μουσική των Κυκλάδων και της Τζαμάικα.  Τη  βραδιά άνοιξε με κυκλαδίτικους ρυθμούς το μουσικό σχήμα «Θαλασσινή Ζυγιά» (Γιάννης Μιχαήλ-λαούτο, Γιώργος Γαΐτης-βιολί, Κωνσταντίνος Βιδάλης-κιθάρα)., συνοδευόμενο από την τσαμπούνα του Ακριβού Ζερβού, ο οποίος οδήγησε και τον χορό, και συνέχισε με αγαπημένους σκοπούς από τον, γνωστό στο χώρο του, έλληνα ερμηνευτή MC Yinka που έπαιξε ένα μείγμα reggae και hip hop. Το τέλος της συναυλίας βρήκε μουσικούς, καλλιτέχνες και κοινό  να τραγουδούν όλοι μαζί γνώριμους στίχους ενός τραγουδιού του Phil Collins.
Ανάμεσα στους συμμετέχοντες που ήρθαν από τη Χιλή, την Ιαπωνία, τις Δυτικές Ινδίες, τις ΗΠΑ, το Βέλγιο και φυσικά την Ελλάδα υπήρξαν 2 γυναίκες από την Τήνο και την Νέα Υόρκη. Οι περισσότεροι από τους καλλιτέχνες προέρχονται από τον χώρο των εικαστικών τεχνών με σημαντικές δουλειές στο ενεργητικό τους και ανταποκρίθηκαν στην ανοικτή πρόσκληση συμμετοχής του Φεστιβάλ. Τρεις Έλληνες καλλιτέχνες δεν μπόρεσαν να συμμετάσχουν λόγω μη ανειλημμένων υποχρεώσεων.
Κάθε μορφή τέχνης αφορά την αφήγηση ιστοριών. Η τέχνη του δρόμου χρησιμοποιεί το τεχνητό περιβάλλον στο οποίο ζούμε και δραστηριοποιούμαστε ως καμβά και εκφράζεται με ποικίλους τρόπους (ζωγραφική, γλυπτική, περφόρμανς, θεατρικό δρώμενο, μουσική και φυσικά χορός). Σε αυτό το μίνι φεστιβάλ, συμμετείχαν οι εικαστικοί (illustrators) Kool Koor, Funqest, Pipo Zu (Malpegados), Γεράσιμος Αβλάμης και Νικόλαος Α Τσουνάκας, καθώς και τέσσερις (4) τηνιακοί καλλιτέχνες η Demetra S (αγκινάρες), ο Ηarut (μέδουσα και κήπος), ο Βασίλης Σκοπελίτης (τα ψάρια και η ιστορία του πώς η τεχνολογία καταστρέφει τον φυσικό κόσμο) και ο Πολυχρόνης Κοσμίδης (ηλικίας 15 ετών - που μας είπε μια ιστορία για τη σχέση μεταξύ ανδρών και γυναικών). Ο Kool Koor είναι παγκοσμίου φήμης εννοιολογικός καλλιτέχνης, οποίος σε ηλικία 15 ετών σημείωσε την πρώτη έκθεση του. Το 2020, θα γιορτάσει την 40η επέτειο από τότε, με εκθέσεις σε όλον τον κόσμο.
69810696_382970215716202_2149498919669727232_n.jpeg
Η τοιχογραφία με τον πιο συμβολιστικό χαρακτήρα δημιουργήθηκε από τον Έλληνα τοιχογράφο Νικόλαο Α Τσουνάκα. Η τοιχογραφία του αφηγείται μια ιστορία του ανθρώπου, τόσο στο παρελθόν όσο και στο μέλλον. Η τίγρη σηματοδοτεί το παρελθόν - την ωμή ζωώδη φύση μας, και το άλογο σημαίνει το μέλλον, την πιο καλλιεργημένη εκλεπτυσμένη εκδοχή του εαυτού μας.
Οι στόχοι του φετινού φεστιβάλ τέχνης του δρόμου Telling Stories  στο πάρκο του τοίχου αντιστήριξης στο νέο  λιμάνι της Τήνου ήταν:
  1. η απρόσμενη επαφή του περιπατητή και του κάτοικου μιας περιοχής με το εικαστικό έργο έξω από τους τέσσερις τοίχους μιας αίθουσας μουσείου ή γκαλερί. 
  2. Η γνωριμία των νέων με αυτή την συναρπαστική μορφή τέχνης και τη μετάδοση ενός ερεθίσματος δημιουργικής σκέψης και έκφρασης.
  3. η ενημέρωση για τους κινδύνους παραβατικότητας της δημιουργίας έργου τέχνης δρόμου χωρίς άδεια και κυρίως της χρήσης σπρέι για τη δημιουργία λέξεων και εικόνων μίσους ή με προσβλητικό και ρατσιστικό περιεχόμενο. 
  4. Η διακριτική αξιοποίηση και εξωραϊσμός του συγκεκριμένου χώρου. Μόνο αν γνωρίζει κάποιος ότι υπάρχουν τοιχογραφίες στο σημείο αυτό θα τις παρατηρήσει. Βρίσκονται σε αθέατα σημεία από την είσοδο του λιμανιού ή από τον υπερκείμενο δρόμο. Επιπλέον, ο συγκεκριμένος δημόσιος  χώρος αποτελεί σημείο συνάντησης και συνδιαλλαγής κυρίως των νέων του νησιού μας, οι οποίοι δήλωσαν ενθουσιασμένοι από τις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ και από το εικαστικό αποτέλεσμα των δημιουργών. «Επιτέλους ένα φεστιβάλ και για μας. Όλη η παρέα μου ενθουσιάστηκε από το πάρτι και κυρίως από τις τοιχογραφίες! Τώρα εκτός από κενούς τοίχους, έχουμε κάτι να βλέπουμε, κάτι διαφορετικό αλλά και όμορφο ταυτόχρονα», δήλωσε η Ελένη Μπρουτζάκη, μαθήτρια της δεύτερης τάξης του Λυκείου Τήνου.  
ffdf717f-70a4-4165-8c12-bafdf2a30a78.jpg
Πριν το φεστιβάλ, τα τοιχία που τον περιέβαλαν ήταν γεμάτα άτακτα γκράφιτι και κάποια είχαν έντονα προσβλητικό περιεχόμενο, όπως φαίνεται στη φωτογραφία. Οι υπεύθυνοι του φεστιβάλ επισκεύασαν και έβαψαν όλες τις επιφάνειες των τοιχίων που περιβάλλουν τον συγκεκριμένο χώρο. Το Soul Food και το φεστιβάλ "Telling Stories" δεν είχαν καμία πρόθεση να αλλοιώσουν την αισθητική παράδοση της Χώρας της Τήνου και να ενθαρρύνουν βανδαλισμούς. Το "Telling Stories" χρησιμεύει ως ένας τρόπος να φέρουμε τη σύγχρονη τέχνη σε ανοιχτούς χώρους. Οι θέσεις των έργων επιλέχθηκαν με στόχο να επιβραδύνουν το πέρασμα των ανθρώπων, να τους ενθαρρύνει να σταματούν, να παρατηρούν και να στοχάζονται. Μερικά κομμάτια είναι εικονιστικά, αλλά τα περισσότερα είναι στοχαστικά. Στα περισσότερα υπάρχει ένα παιχνίδι φωτός και χρωμάτων. Τα περισσότερα από τα έργα είναι καλύτερα ιδωμένα από ψηλά. 
69837760_695905800885067_4963143806439391232_n.jpeg
Οι τοιχογραφίες στο λιμάνι σχετίζονται με τη νέα τοιχογραφία που δημιουργήθηκε στο 1ο Δημοτικό Σχολείο. Η εν λόγω τοιχογραφία ολοκληρώθηκε σε δύο ημέρες από τον Ιάπωνα εικαστικό Funqest και τον χιλιανό Pipo Zu μαζί με τον εικαστικό  Γεράσιμο Αβλάμη (ο οποίος τον περασμένο Οκτώβριο του 2019 συνεργάστηκε με τη Soul Food στην τοιχογραφία που κοσμεί το κτίσμα των αποχωρητηρίων του2ο Δημοτικού Σχολείου). Ο Γεράσιμος Αβλάμης λειτουργεί δύο σχολές εικαστικής τέχνης στην Αθήνα και συνεργάζεται με τον Δήμο Αθηναίων στη δημιουργία έργων τέχνης και συμβουλεύει το εξώφυλλο του περιοδικού για την τέχνη KEFCA.
Η τοιχογραφία έχει θέμα την Αγάπη, την Ελευθερία και τα Όνειρα.
Το φόντο της είναι δημιουργία του Γεράσιμου Αβλάμη (Ger) και αναπαριστά τη γη στην οποία ζούμε. Οι ενσωματωμένες λέξεις στην αγγλική γλώσσα είναι μεταφορά  από τον τοίχο αγάπης του σχολείου. "Ο τοίχος της αγάπης: Πάρε ό,τι χρειάζεσαι, άσε ό,τι περισσεύει". Δεξιά του τοίχου παριστάνεται ένα ανθρωπόμορφο ζώο βγαλμένο από τα παραμύθια (συμβολίζοντας ότι όλοι είμαστε ίσοι), κρατώντας ένα πουλί (που συμβολίζει την τελική ελευθερία) και το σύμβολο μιας άγκυρας, που συμβολίζει τη σύνδεση ανάμεσα στο έδαφος και το νερό (Τήνος). Αριστερά του τοίχου είναι ένας σούπερ ήρωας "ο κ. No Limit", ο οποίος ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο βοηθώντας, να πραγματοποιείται το σωστό και το δίκαιο και τους άνθρωποι που έχουν προβλήματα και χρειάζονται βοήθεια. Για τον "κ. No Limit", τίποτα δεν είναι δύσκολο και ακατόρθωτο, όπως υποδεικνύεται από το σύμβολο του απείρου στα εργαλεία του. Ο χαρακτήρας αυτός, όπως και ο δημιουργός του ενθαρρύνει τα παιδιά να ονειρεύονται "χωρίς όρια". Ολόκληρος ο τοίχος δημιουργήθηκε έτσι ώστε τα παιδιά στο σχολείο να μπορούν να αλληλεπιδρούν με αυτόν και να δημιουργούν τις δικές τους ιστορίες.
Πριν από την επιλογή του τοποθεσιών αυτών, το Soul Food εξέτασε:
1. Τη γεωμορφολογία, την ιστορία, τη χρήση και τον χαρακτήρας της περιοχής
2. Το κατάλληλο μέγεθος για τα προτεινόμενα έργα τέχνη, σε σχέση με τη θέση τους.
3. Τον οπτικό αντίκτυπο των προτεινόμενων έργων στα περιβάλλοντα κτίρια, συμπεριλαμβανομένου του αν οι τοιχογραφίες θα μπλοκάρουν το φως ή το οπτικό πεδίο.
4. Το αν το προτεινόμενο έργο τέχνης δημιουργεί πιθανή ζημία στη δημόσια ασφάλεια.

To Soul Food ευχαριστεί για την ευγενική προσφορά τους σε είδος και υπηρεσίες τις τοπικές επιχειρήσεις: Πρακτορείο Μαλλιάρης, Μάρκος και Δήμητρα Ζάρπα, Vidalis rent car, Ένα μικρό καράβι, πρακτορείο Αθηνάς Μαρκουίζου, Φραγκίσκες, Μεσκλιές, Μύρτιλο, Piazza cafe, Μικρό καφέ, Aegean Natural Foods, Anemismata rooms.

Δεν υπάρχουν σχόλια