Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE

Classic Header

{fbt_classic_header}

Header Ad

//

Breaking News:

/Επικαιρότητα

Σοβαρή πιθανότητα αύξησης των εισιτηρίων στα πλοία

Eλλοχεύει ο κίνδυνος να αυξηθεί η τιμή των εισιτηρίων το καλοκαίρι του 2020, καθώς το κόστος του καυσίμου αναμένεται να αυξηθεί περίπο...

Διαβάστε επίσης

Eλλοχεύει ο κίνδυνος να αυξηθεί η τιμή των εισιτηρίων το καλοκαίρι του 2020, καθώς το κόστος του καυσίμου αναμένεται να αυξηθεί περίπου κατά 100 ευρώ

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του newmoney.gr, το 2020 θα είναι κομβικής σημασίας για την ελληνική ακτοπλοΐα αφού οι νέοι κανονισμοί για τη χρήση αποθειωμένων καυσίμων ή αντί αυτών τοποθέτηση scrubbers- σύστημα καθαρισμού καυσαερίων στα πλοία που θα χρησιμοποιούν το υπάρχον καύσιμο όπως κάνουν μέχρι τώρα, θα κρίνει ποιος θα επιβιώσει στο τέλος. Η υπόθεση θυμίζει… ρουλέτα.

Η πλευρά του Ομίλου Γκριμάλντι έστειλε το μήνυμα πριν από λίγες ημέρες στους ανταγωνιστές του, Αttica Group και ΑΝΕΚ. Οι Μινωικές έχουν τοποθετήσει συστήματα καθαρισμού καυσαερίων και στα τρία πλοία που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, ενώ οι ανταγωνιστές τους όχι.

Σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς των Ιταλών, η Attica θα έχει μια επιπλέον επιβάρυνση 45 εκατομμυρίων ευρώ και η ΑΝΕΚ 20 εκατομμυρίων που θα δυσκολέψει ακόμη περισσότερο θέση τους αφού δεν έχουν βάλει scrubbers στα πλοία τους.

Παράλληλα όμως ελλοχεύει ο κίνδυνος να αυξηθεί η τιμή των εισιτηρίων το καλοκαίρι του 2020 λόγω αύξησης του κόστους λειτουργίας του πλοίου είτε αυτό χρησιμοποιήσει το ακριβό αποθειωμένο καύσιμο είτε προσπαθήσει να κάνει απόσβεση της επένδυσης των scrubbers.

Τι θα ισχύσει

Έως την 31η Δεκεμβρίου 2019, οι εφοπλιστές και οι διαχειρίστριες εταιρίες πρέπει να έχουν επιλέξει τον πλέον οικονομικό τρόπο λειτουργίας των πλοίων τους. Οι επιλογές που υπάρχουν είναι τρεις:

– Το πλοίο να συνεχίσει να καταναλώνει Καύσιμο με περιεκτικότητα σε Θείο 0,5% ή υβριδικό καύσιμο 0,5%S, με μεγάλη αβεβαιότητα ως προς τη διαθεσιμότητα του προϊόντος και το ύψος της τιμής διάθεσης.

– Χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου ή-Εγκατάσταση συστήματος καθαρισμού καυσαερίων (Scrubbers) με συνέχιση της χρήσης Βαρέως Καυσίμου HFO 3,5 %S, ελπίζοντας στη διαθεσιμότητά του και στην πολύ χαμηλή συγκριτικά τιμή του. Σημείο προβληματισμού αποτελούν οι σημαντικές επενδύσεις που θα πρέπει να αναληφθούν (της τάξης των δύο έως τριών εκατομμυρίων δολαρίων ανά πλοίο), για την εγκατάσταση ενός τέτοιου συστήματος καθαρισμού, κάτι όμως που απαιτεί το πλοίο να είναι νεότερο σε ηλικία από δέκα έτη για να είναι οικονομικά βιώσιμες.

Δεν υπάρχουν σχόλια