Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE

Classic Header

{fbt_classic_header}

Header Ad

//

Πρόσφατες Ειδήσεις

/latest

ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΔΕΗ: Τι προβλέπεται μετά την καταιγίδα κι ενόψει χειμώνα.

Ήρθε στην Χώρα πετρελαιοφόρο πλοιάριο για την ΔΕΗ και έφερε πετρέλαιο για το εργοστάσιο της ηλεκτρικής της Άνδρου. Το πλοιάριο έφτασε ...

Διαβάστε επίσης

Ήρθε στην Χώρα πετρελαιοφόρο πλοιάριο για την ΔΕΗ και έφερε πετρέλαιο για το εργοστάσιο της ηλεκτρικής της Άνδρου. Το πλοιάριο έφτασε Τρίτη πρωί 14/1 ενόψει των δύο επερχομένων καταιγίδων (μια αυτή την εβδομάδα και μια την επόμενη). Με δεδομένο το προβληματικό δίκτυο της Άνδρου (όπως αποδείχθηκε περίτρανα με τον Ηφαιστίωνα) και της απουσίας σωστής ολοκλήρωσης της διασύνδεσης με το Αλιβέρι η ΔΕΗ λαμβάνει τα μέτρα της για να μην βρεθεί το νησί προ εκπλήξεων ξανά. Το πλοιάριο ανεφοδίασε με τους αγωγούς που υπάρχουν στο λιμάνι της Χώρας τις δεξαμενές με αρκετά πετρελαιοειδή για το επόμενο διάστημα και έφυγε αμέσως.

Στη φωτογραφία μας το πλοιάριο αποχωρεί. Διακρίνονται δεξιά η βενετσιάνικη και νεοκλασική Χώρα, στο μέσον ο εμβληματικός φάρος - αρχικά του 19ου αιώνα - της Χώρας, και αριστερά το λιμάνι με τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις της ΔΕΗ. Θυμίζουμε πως από όλα τα νησιά που έχουν μπει στο δίκτυο των διασυνδέσεων η Άνδρος το πρώτο και το κοντινότερο είναι και το προβληματικότερο. Στηριζόμενο σε τεχνολογίες παραγωγής του 1976 (τότε έγινε η τελευταία αναβάθμιση της ηλεκτρικής) και σε δίκτυο πυλώνων εντελώς ακατάλληλο το νησί είναι ευάλωτο σε όλους τους δύσκολους καιρούς. Κατά την τελευταία καταιγίδα μόνο η Άνδρος κατάφερε και ΔΕΝ είχε ρεύμα συμπαρασύροντας και την Τήνο! Κι αυτό λόγω βραχυκυκλωμάτων στους πυλώνες που έριξαν τους ρελέδες στην Σύρο. Μείναμε μόνοι χωρίς ενέργεια, ενώ όλες οι άλλες διασυνδέσεις λειτούργησαν ως γνωστόν.


Με την λήξη του απαγορευτικού η ΔΕΗ έστειλε δύο φορτηγά με υλικά και τεχνικό προσωπικό να διορθώσουν... τα αδιόρθωτα! Συντηρήθηκαν προφανώς όσα δεν είχαν συντηρηθεί. Στο εργοστάσιο βελτιώθηκαν κάποια πράγματα. Επιχειρήσαμε χτες αρκετές φορές να πληροφορηθούμε τι έγινε και να διασταυρώσουμε κάποιες πληροφορίες, αλλά δεν κατέστη δυνατόν. Έτσι θα παραθέσουμε όσα δεδομένα ξέρουμε για το τι πρόκειται να γίνει. Όπως μάθαμε το εργοστάσιο παραμένει... μέχρι να φύγει οριστικά! Γιατί είναι ειλημμένη απόφαση να φύγει! Το πότε δεν είναι μακριά. Ήδη μαθαίνουμε πως προχωρούν οι διαδικασίες για την αποξήλωση των μηχανών του...


Μαζί με το εργοστάσιο παραμένουν και οι πυλώνες! Κι ίσως παραμείνουν πολύ περισσότερο αν ο δήμαρχος Δ. Λοτσάρης και ο αντιδήμαρχος Δ. Γιαννίσης δεν ασκήσουν πιέσεις ώστε να εκσυγχρονιστεί το δίκτυο. Γιατί όσο παραμένουν οι πυλώνες το πρόβλημα θα παραμένει. Όσο η ΔΕΗ και ο ΑΔΜΗΕ και ο ΔΕΔΔΗΕ δεν αποφασίζουν να γίνει υποθαλάσσια/υπόγεια σύνδεση από το Μακροτάνταλο μέχρι τον Πιτροφό - όπου είναι ο μεγάλος υποσταθμός βιομηχανικού χαρακτήρα που διανέμει το ρεύμα σε όλο το νησί. Το ρεύμα φτάνει μέχρι εκεί από τους προβληματικούς πυλώνες της ΔΕΗ που κάποιοι εξ αυτών - όπως ο παραπάνω της φωτογραφίας - προσβάλουν βάναυσα τοπία μοναδικά της Άνδρου και των Κυκλάδων και την ιστορία όπως συμβαίνει στην πανέμορφη και ιστορική Παλαιόπολη.
ΚΑΙ ΟΛΙΓΑ ΠΕΡΙ ΤΟΠΙΚΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΙΣ "ΧΑΒΟΥΖΕΣ" ΜΕΡΙΚΩΝ ΠΟΥ ΦΩΝΑΣΚΟΥΝ

Μερικοί φωνάζουν εδώ και καιρό για "χαβούζες" με αφορμή μια επένδυση σιλό στο Γαύριο και τον ΧΥΤΥ στην Πλούσκα. Είναι μια ομάδα - "φιλοπρόοδα" τοπικιστική - στο Γαύριο που φωνασκεί από κοινού με την ομάδα του κ. Καπάκη. Ο τελευταίος κάνει πολιτική καριέρα στον πολιτικά υποδαυλιζόμενο τοπικισμό της περιοχής εδώ και 6ετία. Το περίεργο είναι πως κανείς τους δεν διαμαρτυρήθηκε για την προσβολή τοπίων απαράμιλλης φυσικής ομορφιάς στην Άνδρο και στις Κυκλάδες που προσβάλλονται όπως αυτό της ιστορικής Παλαιόπολης όπου πάνω από τον υπέροχο καταρράκτη. Κανείς τους δεν είπε λέξη για τους πυλώνες που κατά την τελευταία καταιγίδα βραχυκύκλωσαν όλη την Άνδρο. Η "πρόοδος" τους ενίοτε αρχίζει και τελειώνει στην εξώπορτα του σπιτιού τους ή στην είσοδο του χωριού τους!


Ως γνωστόν η Χώρα, ο Πιτροφός και ο Ζαγανιάρης και το ενδιάμεσο τους αποτελούν εδώ και πολλά χρόνια την άτυπη βιομηχανική ζώνη του νησιού. Εκεί καταλήγουν και από εκεί ξεκινάνε όλα στην Άνδρο: η ενέργεια (εργοστάσιο), τα δίκτυα (υποσταθμός), οι υποδομές (σιλό και νταμάρια), τα σκουπίδια (ΧΑΔΑ, δεματοποιητής)... Όλες οι υποδομές για να αναπτυχθεί η Άνδρος και για να γίνουν... υποδομές στην υπόλοιπη Άνδρο αρχίζουν και τελειώνουν εκεί. Απέναντι, λοιπόν, από την μοναδική στις Κυκλάδες και στο Αιγαίο πλατεία του Αφανή Ναύτη υπάρχει το εργοστάσιο ηλεκτρικής ενέργειας που συνέβαλε στην ανάπτυξη της Άνδρου από την δεκαετία του 1950 μέχρι το 2000. Απέναντι από τον εμβληματικό Αφανή Ναύτη του διάσημου κορθιανού γλύπτη της μεγάλης γενιάς του '30 Μιχαήλ Τομπρου (ύψους 5-6 μέτρων) είναι εργοστάσιο και τεράστιες δεξαμενές πετρελαίου (11 και 14 μέτρα ύψος και 10 μέτρα διάμετρο). Τόμπρος και εξηλεκτρισμός συνυπάρχουν απέναντι στα 450 μέτρα απόσταση. Καλώς ή κακώς έτσι αναπτύχθηκε η Άνδρος. 


Και λέμε καλώς ή κακώς γιατί εκείνο τον καιρό (δεκαετία 1950) κύριο λιμάνι του νησιού ήταν αυτό της Χώρας και το Γαύριο είχε μόνο ένα μικρό ντοκ. Στο λιμάν ι λοιπόν το εργοστάσιο. Γιατί εργοστάσιο πετρελαίου χωρίς πετρέλαιο δεν έχει εφευρεθεί. Αυτά τα γράφουμε για τους κάργα "προοδευτικούς" του Γαυρίου και τους οπισθοδρομικούς σαν τον κ. Καπάκη που ξεφώνιζαν στον Γαύριο για "χαβούζες" και άλλα τέτοια αναχρονιστικά και "προοδευτικά" χωρίς ειρμό και μέτρο. Η φωτογραφία φανερώνει το ψέμα ή την πλήρη άγνοια ή μήπως και την παντελή αδιαφορία τους για την ιστορία της νήσου Άνδρου την οποία κατά τα άλλα λένε πως... "διακονούν"! Αποκαλυπτική, λοιπόν, η φωτογραφία, που δείχνει τον αστικό περίγυρο της μοναδικής πλατείας Αφανή Ναύτη και απέναντι τους ακριβώς από το εργοστάσιο, που συνέβαλε στην ανάπτυξη της Άνδρου μέχρι πρότινος. Πως και δεν το έχουν αντιληφθεί και μιλάνε για "χαβούζες" οι κάργα "προοδευτικοί" σήμερα;

Σήμερα όμως το κύριο λιμάνι της Άνδρου είναι το Γαύριο. Και το Γαύριο δεν είναι τουριστικό λιμάνι, είναι το κύριο και μοναδικό λιμάνι: για επιβάτες, για εμπορεύματα, για υλικά. Πως και δεν το ξέρουν; Πως και δεν ξέρουν "προοδευτικοί" και "αριστεροί" άνθρωποι πως θα υπάρχουν και οι σχετικές επιβαρύνσεις που έχουν όλα τα λιμάνια του κόσμου (κίνηση, αποθήκες, κόσμος, υποδομές, και υποδομές για τις υποδομές κλπ). Όπως συνέβη πριν 70ετίας και στην Χώρα. Δεν είναι λογικό υλικά και εμπορεύματα για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής τους (Μακροτάνταλο, Μπατσί, Φελλός, Πισωλιμιώνας, Κάτω Άγιος Πέτρος κλπ) να στηρίζονται στην άτυπη βιομηχανική ζώνη της Χώρας. Ένας σοβαρός σχεδιασμός πρέπει να προβλέπει και μια βιοτεχνική/βιομηχανική ζώνη κάπου κοντά στο λιμάνι. Απλά πράγματα. Χωρίς "προοδευτικές" κορώνες για "χαβούζες" που πλέον αποτελούν πολιτική σπέκουλα παρελθούσης εσοδείας των ετών 2014-2015.


Η αδιάψευστη πραγματικότητα: η θέα του εργοστασίου και των τεράστιων δεξαμενών του μέσα από τον βενετσιάνικο οικισμό της Χώρας (κάποτε Κάτω Κάστρο). Καλώς ή κακώς αστικός εκσυγχρονισμός (εξηλεκτρισμός), ιστορία (Βενετικός οικισμός και Κάστρο Δάνδολου) και ναυτική νεοκλασική Χώρα (εκ των πρώτων ναυτικών και αστικών οικισμών στην Ελλάδα) συνυπήρξαν επί 70 χρόνια. Χωρίς κραυγές και ψίθυρους. Έτσι αναπτύχθηκε η Χώρα και όλη η Άνδρος. Τώρα η Άνδρος πρέπει αφήσει πίσω το παλιό εργοστάσιο και να αναπτυχθεί ισόρροπα με άξονα το λιμάνι της. Η προσπάθεια δημιουργίας των νέων "αγανακτισμένων" στο Γαύριο από τις δύο συνεργαζόμενες οπισθοδρομικές ομάδες του τοπικισμού είναι μια ξαναζεσταμένη σούπα της περιόδου 2014, που κατέληξε στην θλίψη του 2015. Και στην ηρωική "έξοδο από τα μνημόνια" το 2019! Η Άνδρος έχει ήδη αρκετά χρόνια καθυστερήσει με ή χωρίς "αγανακτισμένους". Δεν νομίζουμε πως πρέπει να χάσει αλλά τόσα με τις κραυγές και τους ψιθύρους τους. Ήδη το εκλογικό αποτέλεσμα του 2019 έδειξε τα περιορισμένα όρια της οπισθοδρομικής "προόδου" τους...

Δεν υπάρχουν σχόλια